Hvordan kommer man i gang med at vægt tab?

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Hvordan kommer man i gang med at vægt tab?
Jeg har siden julen sidste år taget 9 kg på pga. dårligt knæ og knæ operation :-( nu vil jeg gerne af med de kilo igen, men jeg ved ikke helt hvor og hvordan jeg skal starte. Er der nogle her inde der kan hjælpe mig i gang :-) med gode råd og evt. kostplaner ? min motion er lidt sparsom da der er meget jeg desværre ikke kan pga. det L.... knæ :-(
Iben
10 år26. februar 2014 kl. 09:10
#2
Du kan tælle kalorier. Man kan sagtens tabe sig uden den store motion. Bare motivationen er i top.
10 år7. marts 2014 kl. 00:51
#3
Jeg ville lægge mere fokus på at få så meget næring i min kost som muligt og på den måde skubbe noget af alt det tomme mad i baggrunden (hvidt brød, sukker mm.) Jeg har en fortid med kalorietælling, som ikke har haft den bedste effekt på mit forhold til slik og sund mad, så jeg ville helt klart fokusere på alt det du kan spise (friske grønsager, frugt, bønner, grove kornsorter og frilandskød) i stedet for det du ikke må. Den bedste måde at tabe sig på er virkelig at gøre det til en livstil og ikke en sur pligt med en specifikt kostplan.

Gå ind på youtube og find nogle pilates videoer og start med det. Det meste foregår på gulvet på en måtte og giver god træning for kroppen uden at du overanstrenger dit knæ.

Find et billede af dig selv fra før du tog på og brug nogle minutter hver dag på at lukke øjnene og forestille dig, at du stadig ser sådan ud - det sender et signal til kroppen om, at det er den vej du skal. :)

Du er meget velkommen til at deltage i tråden "De sidste par kilo - Vægttabsgruppe" så lover jeg en masse moralsk støtte og positiv opbakning.
10 år31. marts 2014 kl. 20:27
#4
Tak begge to. Jeg har fundet nogle pilates videoer og det er bare super godt. Jeg har prøvet at tælle mine kcal i en uge for at se hvor meget jeg indtog og det lå mellem 1300 og 1500 kcal , når jeg hele tiden tænkte at jeg ikke skulle spise sukker/slik/kage , men bytte det ud med noget sund (frugt/nødder/grøntsager) Så den uge røg der næsten et helt kilo og det er jeg så glad for. Nu skal jeg bare fortsætte og se mere positivt på det hele (har det med at blive godt negativ når sukker trangen kommer snigende)
Jeg har også fundet et billede af mig selv fra inden jeg tog på. det er svært at tænke at jeg stadig ser sådanne ud, men det er god motivation. :-)
10 år14. april 2014 kl. 16:47
#5
hov glemte lige at skive at jeg nu "kun" mangler at tabe mig 7,5 kg :-) det er lige minus 1,5 kg :-D (håber lidt på at det kan nås på 10 uger )
10 år14. april 2014 kl. 16:48


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });