Søger vægttabs-makker til motivation

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Søger vægttabs-makker til motivation
Hej folkens

Jeg vil meget gerne tabe mig 5-7 kg, men er meget udfordret på motivationen, da jeg lider af nogen skader der gør at jeg ikke kan bevæge mig særlig meget. De få ting jeg kan, keder mig, og derfor bliver det sjældent gjort.
Jeg læser til diætist, og ved derfor godt hvordan jeg burde spise, men synes det kan være svært i en stresset hverdag altid at tage de rigtige valg.
Det jeg ønsker af makkerskabet, er f.eks. SMS korrespondance om hvordan det går, og på denne måde motivere hinanden og måske konkurrere lidt på f.eks. Kcal underskud, energiforbrug, eller frugt og grønt indtag :)
Håber der er nogen der kunne være interesseret.

Jeg er 22 og bor i Vestjylland, går i skole på Sjælland 3 gange i ugen og vejer ca. 60 kg lige nu (er 165 høj). Vil gerne ned på 53-55, da det var min vægt inden skader og samtidigt få opbygget noget mere muskelmasse, da min fedtprocent ligger temmelig højt på 30, grundet inaktivitet pga mine skader.

Mvh

Camilla
10 år6. februar 2014 kl. 19:10
#2
Hej :)
Hej Camilla...

Det lyder som noget der kunne have min interesse...

Jeg har tabt mig fra 104 kg til 74 kg.
Fik desværre en arbejdsskade, da jeg vejede 74 som gjorde jeg var tvunget til at stoppe i fitness. Øv! Fik så startet op igen, men så rev jeg et ledbånd over i foden, ironisk nok da jeg var til behandling for ryggen ;-) Jeps jeg er god! Dette har resulteret i en vægtøgning, vejer i skrivende stund 77,2 kg og er 172 høj. Har tabt 5,7 kg siden 2 januar, første delmål er 73 kg.

Jeg er 23 år, bor mellem Esbjerg og Kolding sammen med min mand og vores lille kat. Arbejder som nattevagt på en ældrecenter. Har en hest som jeg rider 4-5 gange om ugen og det er desværre min primære motion pt.

Hilsen Malene.
10 år6. februar 2014 kl. 22:25
#3
Hej Malene

Det lyder som om vi har nogen af de samme udfordringer!
Kan du ikke skrive en mail til mig, og så kan du få mit Tlf nr, så vi kan prøve at se om vi ønsker det samme af et "makkerskab"? :)

Min mail er: MindfulnessVarde@gmail.com

PS. Imponerende vægttab!
Jeg har tidligere tabt 12 kg fra 65-53, men det var ikke "med vilje", simpelthen fordi jeg fik en hund, og begyndte at gå. Da jeg så opdagede at jeg havde tabt mig, begyndte jeg at træne alt for meget, så for 3 år siden fik jeg springerknæ, som følge af en springerhofte der har været uopdaget. Her tager jeg de 12 kg på igen, og som følge af at jeg de sidste 3 år, naivt har troet at det ville gå i sig selv, kan jeg nu ikke gå længere end ca. 700 meter hver vej. Jeg er igang med genoptræning, med fysioterapeut, men da mine muskler i mit bækkenparti er så svage, har jeg fået at vide at det kommer til at tage mange år. Så jeg har meget svært ved at finde motivationen, og er meget god til at finde undskyldninger overfor mig selv.
10 år7. februar 2014 kl. 03:17
#4
Så er der maaail til dig ;-)
10 år8. februar 2014 kl. 22:42


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });