Hvornår stopper vægten med at stige?

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Hvornår stopper vægten med at stige?
Jeg er pige på 23 år, der gerne vil smide et par kg (bare de sidste trælse!) og stramme op. Jeg bliver motiveret når jeg ser, at der sker noget på vægten, men efter at jeg er begyndt med lidt styrketræning (stram-op hold i fitness) stiger min vægt lidt efterfølgende!

Jeg kan se, at min mave er blevet fladere, men alligevel er min vægt idag steget et halvt kg på nogle få dage (var på et stram op hold i forgårs) - så det MÅ jo selvsagt være fordi jeg tager på i muskler.

- Men hvornår stopper vægten med at stige en lille smule efter vægt trænings-sessionerne? Og meget kan jeg blive ved med at ta' på før det går den anden vej?
Dyrker også cardio en gang i mellem og holder mig omkring 500-700 kalorier i underskud om dagen :-)
10 år2. november 2013 kl. 09:16
#2
Du har IKKE taget ½ kg på i muskler på få dage.
Det er helt normalt, at vægten svinger op og ned med et par kg i løbet af en uge - det betyder ikke, at du går og taber dig og tager på fra dag til dag. Derimod har det meget med din væskebalance og dit tarmindhold at gøre.

Glem vægten og kig dig i spejlet samt mål dig med et målebånd en gang om ugen. Hvis du absolut vil veje dig, så nøjes med at gøre det 1 gang om ugen, og det skal være om morgenen, efter toiletbesøg og før morgenmad. Du kan ikke bruge din dag-til-dag vægt til noget som helst men er nødt til at kigge på det store perspektiv og din vægt set over mange uger. Derimod er dit spejlbillede og omkredsen af dine lår/din mave osv. i højere grad til at stole på.

Du er i kcal-underskud (sandsynligvis), så du gør jo det rigtige. Stol på det, så skal vægten og din krop nok følge efter. :)
10 år2. november 2013 kl. 11:24
#3
Når man begynder at træne øges ens blod mængde og glukose depoter - det er det der gør at din vægt stiger :-)
Hvis du stopper igen, falder overstående, og dermed din vægt. Men det ville jo være meget dumt, så man må bare acceptere at vægtforøgelse er en del af det at begynde at træne :-)

Jeg kan ikke fortælle dig hvornår det vender. Mener at det ved mig tog et par uger, og kostede ca. 1 kg. Før vægten faldt igen :-)
10 år2. november 2013 kl. 12:29


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });