Lang vej igen, men håber at det lykkes

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Lang vej igen, men håber at det lykkes
Hej alle.
Jeg har lige opdaget denne side, og vil prøve at komme ned i vægt.Jeg er 66 år og vejer 144 kg. Ikke fordi det har været et handicap, hverken fysisk eller på anden måde.
Jeg lider ikke af sukkersyge eller andre alvorlige bivirkninger, dog lidt forhøjet blodtryk, men ikke meget.
Jeg har sat mig det mål at jeg vil veje 125 kg til 1 juni næste år, og håber det lykkes. Derefter vil jeg sætte mig et nyt mål, men ikke et urealistisk som er umuligt at nå.
Jeg dyrker ikke motion på nogen måde, men kan uden besvær gå flere kilometer. Ikke engang mine knæer er der problemer med.
Jeg vil løbende holde jer orienteret om hvordan det går.
Hilsen Kupej
11 år3. december 2012 kl. 20:46
#2
re: Lang vej igen, men håber at det lykkes
Det er vist den rigtige beslutning. Jeg er yngre end dig, vejer mindre, alligevel er jeg begyndt at få lidt problemer med for højt blodtryk og jeg kan også belastningen i skelettet.

Jeg er ikke så motiveret til til at tabe mig, jeg synes at der er sjovere ting at bruge livet på. Alligevel har jeg tabt mig 15 kg .Derfor kan jeg sige at både vægttab og motion kan være effektivt til at bekæmpe et for højt blodtryk.

Held og lykke med det
11 år7. december 2012 kl. 00:57
#3
re: Lang vej igen, men håber at det lykkes
Hej.
Dejligt at man ikke er alene på båden.
Jeg er også besluttet på at komme ned i vægt inden der kommer alvorlige skavanker.
Den her side er nok lige det jeg har manglet for at holde øje med mit behov, så jeg håber at jeg kan holde fast i min beslutning.
11 år7. december 2012 kl. 09:40
#4
Det går den rigtige vej
Så kom jeg ned på 136.4 kg. Det er 5.6 kg på 14 dage. Jeg spiser det jeg vil og det samme som jeg plejer, men i mindre portioner.Efter min eftermiddagskaffe kan jeg se hvor meget jeg kan spise til aften, og det indretter jeg aftensmaden efter. Gemmer altid 100 kalorier til aftenskaffen.kunne ikke gennemføre hvis jeg skulle skifte til udelukkende kaloriefattige grønsager.
9 år19. januar 2015 kl. 09:43
#5
Det går den rigtige vej
Så kom jeg ned på 136.4 kg. Det er 5.6 kg på 14 dage. Jeg spiser det jeg vil og det samme som jeg plejer, men i mindre portioner.Efter min eftermiddagskaffe kan jeg se hvor meget jeg kan spise til aften, og det indretter jeg aftensmaden efter. Gemmer altid 100 kalorier til aftenskaffen.kunne ikke gennemføre hvis jeg skulle skifte til udelukkende kaloriefattige grønsager.
9 år19. januar 2015 kl. 09:43
#6
Hvor er det flot 5.6 kg på 14 dage du har jo ved i den lange ende kupje spis mindre og du er godt på vej jeg har også selv tabt mig 15 kg side i sommer ved at spise mindre har været i en anden kalorieberegner men er lige skiftet over til madital for en mde siden ikke fordi der var noget i vejen med den anden kalorieberegner, trængte bare til nye udfordringer og de små glade smiles herinde Gør mig glad i låget god dag til dig .
Glæder mig til at følgende dig.
9 år29. januar 2015 kl. 14:32
#7
9 år29. januar 2015 kl. 14:32
#8
Det går den rigtige vej.
Jeg vejer i dag 132.9 kg. Jeg har ingen problemer med at følge kuren. Jeg spiser alt, men sørger for ikke at komme over 2000 kcal. Det er utrolig vigtigt for mig at jeg kan spise lige hvad jeg vil, da jeg så ikke føler at det er en kur. Tak Lone for et godt program
9 år29. januar 2015 kl. 16:58
#9
det er rigtig flot - ønsker dig godt på vej...
9 år29. januar 2015 kl. 18:20
#10
Super godt t høre god dag
9 år30. januar 2015 kl. 14:10


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });