Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...

Du læser en tråd i debat > vægttab


#1
Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
Misundelse er en kedelig ting og nogen gange oplever man andre ikke synes det er så fedt.

Man får elevatorblikket men intet siges........skriv her dine oplevelser gerne med humoren inde over......Calcit.
13 år13. april 2011 kl. 12:50
#2
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
Synes det er lidt ynkeligt.. Jeg har boet i Spanien februarmåned, og min kusine kom på besøg. Hun havde ikke set mig siden sommerferien - dvs. da jeg var 12 kg. tykkere - og hun tog det ikke så pænt, må jeg indrømme -_- hendes første bemærkning var "nu er du ikke tyk mere".. Jeg tog det vel som et kompliment.. Og lige nu vejer hun 8 kg mere end mig, og det kan hun ikke tage. Too bad.
Men det blev værre og værre, som dagene gik. Jeg fangede hende i en samtale med sin mor, hvor de snakkede om mig, hvor hun sagde "Hun har ALTID været tykkere end mig, og det SKAL hun være, jeg er ligeglad".. Men synd for hende, for det gav mig endnu mere motivation :)
13 år13. april 2011 kl. 13:32
#3
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
skriv nu...I må have haft nogen oplevelser....
13 år13. april 2011 kl. 16:14
#4
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
jeg fik besøg af en som sidst så mig de 22 kg tungere men ingenting blev nævnt.....ingen tillykke det er dejligt for dig ...næ......leverpostejsagtigt...
13 år13. april 2011 kl. 16:17
#5
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...

Fik elevatorblikket ....spiser du så ikke kage mere?
Godt nok sagt med et "smil".
Jeg smilte endnu mere og svarede jo da.
Det gode ved det var at det kunne ses......smiler
13 år13. april 2011 kl. 16:43
#6
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
Jooo havde venner på besøg - hun er meget direkte, på en ikke altid god måde.
Og hun måtte da lige sige at hvis jeg tabte mig mere så ville jeg komme til at se endnu ældre ud....
Jo slet ikke pænt at være så markeret ved halsen..
Øh tak - det var da en besked der varmede!

Heldigvis havde jeg samme dag fået flere rigtige dejlige tilkendegivelser og ros.
Og ved godt hun er misundelig - men fik da lige botox-tanker et øjeblik hehe.
13 år13. april 2011 kl. 18:43
#7
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
I vores vennekreds lider vi alle af elevatorvægt, så der er heldigvis altid god opbakning :-)
13 år13. april 2011 kl. 20:09
#8
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
Min svigerinde som selv er meget overvægtig synes at sund mad er noget pjat. Altså hun giver udtryk for at jeg er skør når jeg gerne vil tabe mig og spise sundt. Og fedtfattige kager til fødselsdage, åh nej, så kommer der mange ubehagelige kommentarer.

Hun mener ikke en kødsovs er god uden en kvart piskefløde og sådan er det med alt mad hun laver.

Jeg tror hendes kommentarer bunder i at hun egentlig gerne vil tabe sig selv, men bare ikke magter det. Hun kommenterer heller ikke at jeg har tabt mig og håner nærmest alt sundt, det værende sig mad og motion.

I starten følte jeg det ubehageligt med hendes kommentarer men nu trækker jeg bare på skuldrene og glæder mig over at min mor og søster, som er normalvægtige, kommenterer at jeg har gjort det godt.
13 år13. april 2011 kl. 20:39
#9
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
underligt hvis dem der har ondt et vist sted selv er overvægtige ....det var det også i det tilfælde jeg nævnte.....hehe

Synes den var grov med hende der mente du så ældre ud hvis du taber dig mere.......tak for kaffe.....
13 år13. april 2011 kl. 21:28
#10
re: Oplever du misundelse i forbindelse med dit vægttab...
Sådan reagerede én af mine veninder også. Hun er meget overvægtig, og har på det sidste givet fuldstændig los.

Da jeg sagde, at jeg gerne lige vil smide et par kilo, så hun bare på mig og rystede let på hovedet.

Jeg tager det stille og roligt. det bunder jo kun i hendes egne problemer. Ville dog ønske, at hun også ville tabe sig lidt.
13 år13. april 2011 kl. 21:31



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });