Man kan desværre ikke punktforbrænde... styrketræn med så høj modstand som du kan tage 12 gange i 3 sæt 3 gange om ugen... det øger metabolismen...
Ang. sukker... har jeg også selv været afhængig...jeg tænkte det bliver nødt til at stoppe her, og besluttede mig for at stoppe - kold tyrker...
Før kunne jeg spise kager til aftensmad og slik hele dagen (hvilket jeg sikkert stadigvæk godt kan, men jeg har besluttet at det gør jeg ikke)... men hvis jeg VIL tabe mig, og det vil jeg... så må jeg sige nej...
De første 2-3 dage oplevede jeg hovedpine fordi jeg ikke fik mit sukker, men efterfølgende har det bare været super... jeg har bare oplevet hvor meget bedre jeg sover om natten, og hvor meget mere oplagt jeg er om dagen... Det er det der holder mig væk fra de søde sager (ISÆR OM AFTENEN)...
Jeg har dog en syndedag om ugen, hvor jeg tillader mig selv at spise slik... og det overholder jeg... her må jeg spise hvad jeg vil...
Hvis jeg bliver tilbudt af venner, familie eller hvis jeg er ude at spise, så tillader jeg mig også at tage imod sukkerholdige madvarer, for vil ikke være fanatisk... (Dog er jeg bange for jeg er blevet det lidt, for er så bevidst om hvor mange kcal der er i madvare, så jeg prøver bevist at undgå dem, og ærger mig hvis jeg føler jeg er nødt til at indtage dem for at undgå bemærkninger...)
Lav en kold tyrker - det kan virkelig betale sig i forhold til din oplagthed...
PS. Sukkerfri tyggegummi er blevet min ven... lavt kcal indtag og en sød smag ;)
#2 af Pingvina (slettet)
Mit største problem er egentlig ikke at jeg ikke kan tage mig sammen til at træne, men at jeg i løbet af eftermiddagen og tidlig aften spiser slik og hvidt brød, i stedet for det kroppen virkelig har godt af. Er blevet afhængig af sukker :-(
Har i nogle råd til, hvad jeg gøre, når den pludselige (sukker) sult melder sig?
Jeg vil følge op på mit mål en gang om ugen herinde og skrive, hvordan det går - også for min egen motivations skyld :-)