Forsæt med at løbetræne og så gør det 3 gange om ugen og lad det erstatte konditræningen i centeret. Du skal nok ikke gøre det mere når du har problemer med knæ og ankler. Kan det være overbelastning eller er det noget du også har når du ikke træner?
Med hensyn til styrketræningen kan man også træne derhjemme. Især maveøvelser Det er ikke altid der skal så mange ting til. Hvad med at gå på bibliotektt og låne nogle bøger om styrketrænig eller nogle I form blade der er også hjemmeøvelser i.
Der er også den mulighed at købe dvd´er med f.eks. pilates, aerobic, stavgang og hvad der elers findes på markedet.
Ellers så rører vi os vel også mere om sommeren. Går nogle ekstra ture, cykler en tur, bader og hvad vi ellers finder på. Du siger også selv at du plejer at tabe dig om sommeren.
#2 af Kirsten P (slettet)
derudover er jeg for et par uger siden igen startet på at løbetræne, som jeg kun gør forår/sommer/efterår.
i den tid hvor jeg også har gået i motionscentret og hvor jeg har løbet på samme tid, har jeg løbet ca 2 gange om ugen. i 30-40 min uden stop.
jeg har siden nov tabt en del cm (taget i betragtningen af jeg ik er overvægtig, men bare har lidt at ta fat i), men har kun tabt ca 3 kg som jeg ligger og svinger omkring nu og har gjort i en lille måneds tid! men det er cm-erne der er vigtige for mig. det er især maven der er blevet mindre (ca 10cm)
men nu er det slut - altså med fitnessworld. jeg har meldt mig ud. (indtil jeg starter i skole igen) jeg går ik mere i skole (har eksamen, og så ferie), og så kan det ik længere betale sig for mig at skulle rejse 40km hver vej for at træne! men nu er jeg bare bekymret for om jeg begynder at ta de tabte cm på igen.
jeg spiser ok sundt - bortset fra min søde tand. men det er ik slemt, så den har jeg intentioner om at beholde :) jeg har i gennemsnit, de seneste 8 uger jeg har været tilmeldt madital, haft et energiunderskud på ca 500 kcal om dagen. (jeg begyndte først at tabe mig, da jeg startede her! tabte mig slet ik af fitness) jeg kan ik bare sætte løbetræningen i vejret, da jeg har problemer med ankler og knæ, og derfor ik må overbelaste dem!! der er ik rigtig anden form for udendørsmotion jeg er vild med! jeg er bekymret, men kan ik rigtig se hvad jeg kan gøre, når jeg ik rigtig er villig til at cutte mine søde sager væk (det er ik meget!!!), og heller ik kan sætte løbetræning voldsomt meget op, og derudover ik er vild med fx. cykling. der ligger ik en svømmehal i nærheden af hvor jeg bor!
jeg ville bare synes det var ærgeligt at ha brugt så meget tid og penge på fitness for bare at tage det på igen! mit eneste håb er, at det nu bliver sommer, og jeg plejer at tabe mig om sommeren, og så tage det på om vinteren - så det kan man jo håber også sker i år - altså at jeg i hvert fald ik tager på i sommerperioden ind til jeg begynder på fitness til september...
som i kan høre er jeg lidt i vildråd, og tror ik der er så meget der kan blive svaret på det her. havde bare lige lyst til at dele mine bekymringer med jer andre...