Ny Her

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Ny Her
Hej med jer.
Jeg er ny her. Jeg har flittigt brugt seitet Fedtfattig.dk, men en bruger der inde anbefalede dette site, og det skulle da også prøves.

Jeg har kigget lidt rundt på jeres andres indlæg, og jeg må sige at her er fedt at være......men det der med at skulle veje alt,det skal jeg hvist lige vende mig til.

Jeg glæder mig til at komme godt igang, planen lige nu er Dr. Arthur Agatston's SOUTH BEACH kuren. En bekendt anbefalede at jeg skulle prøve den, Hun havde selv tabt 7 kg på de første 4 uger....og det ville da ikke være dårligt....lige her inden sommer.

Er der nogle af jer der har prøvet denne kur????

See You
Maja
19 år24. april 2005 kl. 18:03
#2
re: Ny Her
Hej Maja

Nej, jeg har ikke prøvet den kur.

Jeg er på kostomlægning, og jeg vejer ikke al min mad. Man må godt være med her alligevel. Jeg bruger ikke siden til at indtaste mad. Jeg deltager kun i forummet.

Velkommen til.

Anna
19 år24. april 2005 kl. 19:37
#3
re: Ny Her
Hej Maja,

Først og fremmest velkommen til, og held og lykke med vægttabet :-)

Det med at veje alt vænner man sig uhyggelig hurtigt til. Jeg har selv køkkenvægten stående fremme på bordet altid, og det er hurtigt blevet en naturlig ting lige at lægge tingene der, inden jeg putter det i munden.

Jeg har alsrig prøvet South Beach kuren, men er det ikke en "nul kulhydrat"-kur? Jeg er pr. definition ikke meget for alle de kure der siger, at man skal afstå fra bestemte fødevarer (medmindre det selvfølgelig drejer sig om kager, slik og sodavand :-)), da jeg er overbevidst om at det ikke kan være sundt for kroppen.
Derfor er jeg meget tilfreds med at tælle kalorier i stedet. Så kan jeg selv bestemme hvilken mad jeg vil spise, og hvis jeg vælger fed og usund mad må jeg til gengæld ikke få særlig meget af det. Det er ligesom at lave en kontrakt med sig selv, og det fungerer for mig, for jeg er SÅ dårlig til at følge en fast spiseplan. (Dermed ikke sagt at jeg aldrig falder i, for det gør jeg bestemt)

Alt det bedste til dig.
KH Nadia
19 år24. april 2005 kl. 20:46
#4
re: Ny Her
Jeg kan kun anbefale dig south beach kuren, jeg lever selv efter den på 7. månede og har tabt mig ca. 20 kilo - jeg syntes at noget af det fine ved kuren er at man får et værktøj til hvordan man skal leve også efter at man har tabt det man skulle (fase 3) sådan at man ikke tager det tabte på igen.
19 år25. april 2005 kl. 09:24
#5
re: Ny Her
Hej Maja

Også et stort velkommen fra mig - jeg håber at du bliver glad for at være med. Jeg følger selv vætgvogterne og jeg er utroligt glad for deres program - for det er ren kostomlægning og ikke en kur. Har ikke prøvet den kur du taler om.

Pøj pøj med kuren
Knus Smiley
19 år25. april 2005 kl. 09:33
#6
re: Ny Her
Hej Maja!

Også velkommen til dig fra mig! Det er et ganske fint forum det her, så jeg håber du bliver glad for at være med. Man behøver ikke veje maden herinde, det er helt op til dig selv. Jeg kan ikke finde ud af det, eller gider måske ikke rigtigt sætte mig ind i det, så jeg forsøger at leve sundt og få dyrket en masse motion ;o) Jeg tror South Beach kan være en god kick-starter, men husk nu at det ikke drejer sig om at være på kur hele sit liv, men at ligge sine vaner om. -Får du dyrket noget motion? Ellers må du igang. Find noget du godt kan lide, svømning, løb, cykling, lange gåture, aerobic osv osv osv..Det er altsammen guld værd i forbindelse med at ville tabe sig. Pøj pøj med det hele, jeg glæder mig til at høre mere til dig! Knuz fra Muldebeerg
19 år25. april 2005 kl. 10:06
#7
re: Ny Her
Stort velkommen til fra mig også.

Jeg har ikke prøvet kuren, da jeg ikke er tilhænger af kure, men istedet langsigtede løsninger. Man løber sgu træt i det andet og ødelægger i nogle tilfælde kroppen mere ved det.

Find ud af hvad du spiser og hvad du BØR spise og flet så en lille smule daglig motion ind i billedet - så er du allerede i gang med en langsigtet løsning der HOLDER !
*SS* Men pøj pøj uanset hvad du vælger.
Du vil komme til at ELSKE dette forum.
19 år25. april 2005 kl. 14:54
#8
re: Ny Her
Hej - og velkommen til. Håber du får god glæde af siden.

Jeg kender ikke noget til den kur du omtaler. Hvad går den ud på? Generelt vil jeg også sige, at det er en hel kostomlægning der skal til for at ændre på vægten i længere tid.

Hilsen Judle.
19 år25. april 2005 kl. 21:23
#9
re: Ny Her
Hej alle sammen.
Tusind tak for jeres respons og jeres hjertelige svar.

SOUTH BEACH Kuren, og også en form for livsstil ændring, den er delt op i 3 faser. Fase 1 er en kikstarter, fase 2 er den du skal følge indtil du har nået det Vægttab du gerne vil og fase 3 er den du skal leve efter resten af livet.
Det er kun de første 14 dage at du skal følge en forskrevet kur, de andre uger bestemmer du selv, der er selvfølgelig nogle forslag til hvordan du kan spise.

Jeg ved sku ikke rigtig med den kur, jeg er ikke kommet igang endnu. Jeg har planer om at gå igang i morgen.

Ja, jeg dyrker motion.....bare en lille smule.....
Jeg er god til at komme ud og gå en tur. Jeg bor tæt på skov og stand og det er bare super lækkert at komme ud i naturen.
Jeg har også et medlemsskab til et firness center.......men får det ikke rigtigt brugt.

Planen er 3x fitness om ugen, og de dage jeg ikke går i centret skal jeg ud og gå en tur. Desuden har jeg også købe Winsors Pilatis over TV-shop, de videoer kan jeg jo også lave en gang imellem..... mhmhmh.

Knus maja
19 år27. april 2005 kl. 10:42


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });