Hmm se det ser jo også lidt mystisk ud må jeg indrømme... Altså jeg kan umuligt sætte fingeren på hvad du kunne gøre forkert eller hvad der kunne være galt, men kan du måske skrive et eksempel på hvad du spiser i løbet af en dag så er det nemmere at komme med råd..
Og hvilken slags motion du dyrker og hvor ofte er også vigtigt, det er jo meget forskelligt hvad folk mener er regelmæssig motion :-)
#2 af bruger slettet
jeg har forsøgt at tabe mig i 1½ år nu, men uden meget held og er efterhånden ret frustreret. Lidt historie; efter en juleferie for 1½ år siden, var vægten landet på 68 kg, hvilket er er i overkanten til mine 162 cm. Først brugte jeg programmet herinde, som havde været til hjælp før, men ikke denne gang. Jeg søgte hjælp hos en diætist (på nettet, da min økonomi ikke rækker til andet;)) og hun sagde at jeg hvis jeg spiste omkring 1500kcal om dagen, skulle jeg kunne tabe mig. Det forsøgte jeg, men uden resultat. Derefter foreslog hun, at jeg tog en skrap periode, hvor jeg kun spiste 1200kcal. om dagen. Det virkede en kort periode, hvor jeg fik arbejdet med ned på 65,5kg, men der skulle kun meget små udsving til, så steg vægten. Diætisten måtte melde pas - hun anede ikke hvad jeg mere kunne gøre...
Nu står jeg så her, 1½ år efter og vægten ligger og svinger mellem 66 og 67kg. Jeg dyrker regelmæssig motion og tæller kcal. hver dag. Jeg ligge i snit på 12-1400kcal om dagen - varieret kost, men jeg taber mig ikke af det. Spiser jeg blot en enkelt dag mere, er der straks kontant afregning på vægten. Jeg har nemlig forsøgt om jeg kunne snyde kroppen, ved at have stor variation i kcal indtaget dvs. spise 1600 én dag, og så 1100 den næste og etc. men det hjalp desværre heller ikke - men et forsøg på ikke bare at vænne kroppen til et fast indtag af kcal.
Jeg har fået målt stofskifte osv. og alt er tilsyneladende normalt.
Nogen der har oplevet noget lignende og som pluselig har fundet en løsning, eller blot har en idé om hvad der sker?
Min hidtige normal vægt, som jeg kunne holde ved alm. kost var ca. 60 kg.
Kh.
Karina