Reg. af mad!

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Reg. af mad!
Halløj med Jer!
Ja, jeg er jo måske nok lidt smådum, det kan jeg ikke afvise, men jeg synes altså det er lidt svært at bruge det dersens madhalløj, hvor man kan taste alt ind hvad man spiser. I dag fik jeg fx. spejlæg, -hvor pokker taster jeg det ind og hvor meget vejer sådan en fætter? Har I alle vejet Jeres mad i begyndelsen for at finde ud af, hvor meget I ca. spiser?? Synes ellers det kunne være sjovt at se, men jeg tror det er for omfattende til, at jeg kan sætte mig op til at bruge det. Har I nogle gode råd til, hvordan man kommer igang med registreringen????
Ellers er jeg såmænd vild med forummet - dejligt at se Jer alle igen + en masse andre dejlige mennesker. Det skal nok blive godt ;o) Mad og Sundhed har forresten også mailet mig og spurgt hvordan det gamle forum var, da de vil forsøge at reetablere det....Hhhmmm...hvorfor skal man flygte før de lytter?

Knuzzer fra Mulde
19 år21. april 2005 kl. 22:32
#2
re: Reg. af mad!
Hejsa Mulde
Et almindeligt æg vejer ca 55 g. Spørg mig ikke hvorfra jeg ved det, men det gør jeg altså:-)
Jeg vejer alt det mad jeg putter i munden. De første uger var det træls, men nu er det bare automatisk en del af at lave mad. Køkkenvægten har sin faste plads på bordet. Jeg er også så heldig at jeg har tid til at tage hjem og lave mad til mig selv til frokost osv, så stort set al det mad jeg spiser er noget jeg selv har lavet i mit eget køkken, og det gør det noget nemmere:-) jeg tror simpelthen bare man skal bide i det sure ælbe og gå igang, så vænner man sig til det.


Sjovt med mad og sundhed. Jeg må indrømme at jeg ikke er videre imponeret af deres slankemails. Nogle ting er direkte misvisende og forkerte, især den uge der handlede om brød, pasta, ris osv. Den gjorde mig noget hidsig. Jeg synes dette forum er rigtig hyggeligt, og nyder bare at skrive sammen med jer igen:-)

Knus Eskimo
19 år22. april 2005 kl. 01:53
#3
re: Reg. af mad!
Hej Eskimo.

Jeg er enig. Jeg har prøve madital et par dage nu, og finder det meget svært at få det hele til at gå op i en højere enhed.

Jeg har læst Dr. Phils bog om vægtkontrol. Og et af hans råd er, at man skal lade være med at beskæftige sig så meget med mad og forsøge at lade være med at tænke for meget på mad. Fokus skal flyttes andre steder hen. Det virker for mig. Når jeg så skal veje min mad hele tiden, ja så tænker jeg jo på mad hele tiden, og det var jo lige præcis det, jeg blev rådet til ikke at gøre. Så jeg tror lige, jeg dropper det med vejningen igen.

Mht. Madogsundhed, tja... Jeg synes løbet er kørt for dem. Klart det her forum er meget bedre. Og alle vennerne er jo her, ikke!

Knus Anna
19 år22. april 2005 kl. 02:22
#4
re: Reg. af mad!
med hensyn til ægget .. så taster du jo bare det ind som normalt æg, hvis du steger det uden olie på en sliplet pande og hvis du steger det med olie så indtast et par gram olie eller smør/margarine da jeg ikkek tror at æg optager så meget fedt.. Jeg er nemlig sikker på at ægget ikke mister særlig mange kalorier fra det er råt til det er stegt eller kogt.

jeg synes ikke at det er er særlig omfattende at veje sin mad og får mig gør det ikke at jeg fokusere mere på mad ( heldigvis) men det giver mig den kontrol at jeg ved hvad jeg putter i munden, jeg kan indtaste det her og se om der er kalorieover - eller underskud efter en dag.
19 år23. april 2005 kl. 02:08


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });