Lidt tanker, status og lidt selv- raseri !

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Lidt tanker, status og lidt selv- raseri !
Hej med jer alle, jeg er i en træls periode lige for tiden, min vægt står stille ved de 99,5 kg jeg er glad for at være under 100 (juuubiii) men jeg ved at jeg let kan svinge på den forkerte side igen. Og så havde jeg en rigtig øv dag igår hvor jeg spiste alt hvad der kom i nærheden af mig, og jeg snakker ikke frugt og grønt, næh snarere chips,chokolade og is. øv øv øv Jeg er så sur på mig selv, det gik ellers lige så godt jeg var kommet af med 7,5 kg men har taget 2 på igen. Det er som om at jeg ikke kan komme over de 8-10 kg, der er et eller andet der stopper mig, men jeg ved ikke hvad. Jeg overvejer om jeg skal snakke med en terapeut, men hvor finder man sådan en ? Jeg er trøstespiser, det ved jeg, men jeg ved ikke lige hvad der udløser det og hvad jeg gør ved det. Hvad med jer, hvad er skyld i jeres overvægt ? Har I talt med nogen om det (professionelt) ?
Hilsen wanning
19 år21. april 2005 kl. 13:13
#2
re: Lidt tanker, status og lidt selv- raseri !
Hej Wanning

Helt ærligt. Lad nu være med at være sur på dig selv. Det sker for os alle sammen. De dage er der bare engang imellem. Få dem overstået, glem dem, og videre, videre!

Jeg tror ikke nødvendigvis, du har brug for en terapeut. Træk vejret dybt, læs lige lidt Dr. Phil igen os så på med vanten du.

Tænk over: Hvad skete der i går? Fik du nok at spise - af den gode slags? Hvis ikke? Kom trangen, fordi dit blodsukker var for lavt?

Eller. Tænk over: Hvad var følelsen, da du spise det første "forbudte" i går. Var du ked af det? Stresset? Sur? Grib lige fat i den følelse. Måske var det den, du flygtede fra? Hvad ville der være sket, hvis du ikke havde spist noget? Ville du føle det samme? Ville det blive værre?

Eller. Måske er det bare den tid på måneden? Det kan være temmelig svært. Du taler med en, der ved det af erfaring. Chips er desværre osse min store last.

Altså, det jeg prøver at sige. (håber jeg ikke lyder for lommepsykolog-agtig). Tænk over hvad det var, der fik dig til at spise. Hvilken følelse udløste dit spiseri? Tænk over, hvad du kunne foretage dig i stedet for at spise. Og prøv at gøre det bedre næste gang.

Og glem så den dumme dag. Du er nået under 100! Tillykke, og velkommen i klubben. Det er et stort skridt, du har taget. Og du skal nok komme videre. Jeg TROR PÅ DIG.

Og lad så være med at være vred på dig selv. Det får du det ikke bedre af, vel!

Og tænk så lige over igen, om du har brug for en terapeut, eller om du kan nøjes med Dr. Phil. Han har svarene, du skal bare finde dem i dig selv også!

Knus Anna
19 år21. april 2005 kl. 13:39
#3
re: Lidt tanker, status og lidt selv- raseri !
det er helt klar vanen med at spise når jeg var ked af det, vanen med at spise alt det usunde der smager godt alt for tit og til sidst programmere kroppen til at 'glemme' hvad den egentlig har brug for.

Jeg har heller aldrig, aldrig , ALDRIG tabt mig mere end 4,5 kg. selvom jeg har prøvet mange gange.. på det tidspunkt når jeg også et plateu og så føler jeg ikek at det er kuren værd at være led og ked af det og så skal der meget lidt til før alle sunde tanker er glemt og de gamle vaner er tilbage. Så for mig prøver jeg at minde mig selv om at det er gamle vaner der skal erstattes med nye og bedre .. Når jeg når dertil hvor jeg spiser hvad kroppen har bru for og ikek hvad min hjerne og logik siger at den har brug for, så ved jeg at jeg er kommet ind i en god vane. Men det tager tid, lige så lang tid som at få den gamle dårlige vane med at spise for meget af det usunde..

Jeg håber at du kommer over din dårlige dag, for sådan nogle kan man ikke undgå, prøv at komme i glade, sunde og fremad tænkende tanker, da du ikke kan gøre det om du allerede har gjort. Nyd det dejlige vejr og gå en tur NU! lad den dårlige dag være igår, og dagen idag den tid hvor du kan få en god dag. Luk ned for madital i en time og gå som sagt en tur NU!! du ved selv hvor godt du vil have det når du kommer tilbage..

:-) Mai
19 år21. april 2005 kl. 13:39
#4
re: Lidt tanker, status og lidt selv- raseri !
Hej Wanning.

Hmm, kender det alt for godt.
Ens humør er ked, og så flår man alt ud af køkkenskabene og alt hvad der absolut ikke er sundt ryger lige ned i løgneren.

Jeg har flere gange taget mig selv i at trøstespise, og besluttede mig for at finde ud af hvorfor.
De fleste af gangene var det fordi mit humør gik ned, på grund af min skilsmisse, og derfor gik jeg ellers igang med at trøstespise.
Jeg skrev ned, når jeg havde det skidt, og det hjalp mig faktisk til at holde mig fra alt det usunde.
Jeg vil have skrivet en helt masse, men et første svar til dig, som er langt, syntes jeg fortæller alt det jeg ville have skrevet.

Pøj pøj fremover

Knus
Bamse
19 år21. april 2005 kl. 14:35
#5
re: Lidt tanker, status og lidt selv- raseri !
Hey
Først tillykke med de tabte kg. Det er super godt gået!!! Alle får som regel en periode hvor det går lidt i stå, men der er desværre ikke så meget andet end at holde sig selv i ørerne, eller få os herinde til at gøre det;-)
Du er startet så flot, og du har bevist over for dig selv at du sagtens kan smide en masse kg, du har jo allerede gjort det.
Som Anna skriver, prøv at tænke over hvad der fik dig til at spise det du spiste og arbejd på at det ikke skal ske igen. Det er meget lettere sagt end gjort, men du kan sagtens!!!
Noget andet er at tømme huset for søde sager. Det betyder at du skal ud og gå efter lækkerierne og den tid det tager giver dig mmulighed for at tænke over igen, om det nu virkelig er hvad du har lyst til.

Et par søde tips
Blend 100 g youghurt naturel, gaio, cultura el.lign. med 100 g frosne bær. Hindbær er min favorit. Sød det med lidt sukker eller sødemiddel. Jeg bruger sukker. En tsk er nok. Det giver dig 120 kcal og en skøn portion softice.

En varm kop kakao kan også tage toppen af den søde trang

Børst tænder. Den friske smag hjælper nogle gange

Cola Light!!! Det har været min redning. Jeg drikker ca ½ liter om dagen, og nej det bliver ikke omdannet til sukker, fedt eller hvad man nu kan læse de forskellige mere eller mindre lødige steder. Så skal du op på mindst 10 liter om dagen.

Ellers er det bare at klø på. Nyd og vær stolt over at du er kommet under de 100 kg. Tænk på hvor smuk du bliver og hvor glad du bliver for din krop når kiloene ligeså stille forsvinder. Og skriv endelig herinde både når det går godt og skidt. Folk er vidunderlige til både at opmuntre og rose!!!!

Knus Eskimo
19 år21. april 2005 kl. 19:50
#6
re: Lidt tanker, status og lidt selv- raseri !
hej igen allesammen og tak for alle jeres tanker og input, det har virkelig hjulpet mig og jeg har besluttet at skrive dagbog, hvad jeg spiser og hvorfor - det regner jeg med kan hjælpe mig med at find ud af hvornår jeg spiser mest og dermed også hvad jeg kan gøre for at forhindre det.
Jeg er jer alle evig taknemlig og har fået nyt mod ved at læse jeres varme sva - r tusind tak wanning
19 år21. april 2005 kl. 21:16


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });