Hej Anonym!
Der findes så mange steder på nettet hvor du kan teste hvad din idealvægt bør være. Bl.a. har jeg prøvet det på Slankedoktor. Det kommer jo også lidt an på hvordan din bygning er: f.eks.: spinkel eller kraftig.
Et kilo om ugen er et stort mål at have, men måske om måneden ville det passe bedre. Du er måske lidt for utålmodig.
Flere steder her på siden kan du læse, at der bliver frarådet folk, at spise for lidt. Det bliver forklaret med, at hvis man spiser for lidt tror kroppen, at de er hungersnød og holder på det den har. Prøv, at støtte dig til det der står ,hvor du taster dit fødeindtag ind her på siden. I starten er det lige noget man skal vænne sig til. Man skal jo veje alting, men det kan hurtigt blive en vane. Der går faktisk sport i det.
Om du selv kan se og mærke dit vægttab kommer nok an på hvor meget du har tabt dig, men kan du ikke mærke det på dit tøj?
M.v.h.
Fru Jensen
#2 af bruger slettet
>Først vil jeg gerne lige sige at jeg er ked af hvis dette indlæg hører til et andet sted<
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med:
1. Jeg er godt på vej mod mit mål, som hedder 65 kg. Men jeg er kommet til at tænkte på, at man ved 65 kg vel stadig er en del buttet. Jeg er kun 163, og derfor ligger 65 kg i den dårlige ende af Normalvægtig BMI. Ville 60 være et bedre mål, eller skal jeg endnu længere ned (55?) for at få en flot slank krop?
2. Jeg dyrker en hel del motion, og spiser så lidt som jeg kan. Men jeg synes ikke at vægten går ned så hurtigt som jeg gerne ville. Jeg ved godt at man kommer til at veje mere ved at dyrke motion, da man får mere blod i kroppen og sådan. Men er der nogen herinde som taber over 1 kg i ugen? I så fald ville jeg være taknemlig for nogle tips / se en madplan + træningsplan. ( kan jeg spise så lidt, at min forbrænding går ned af det, eller er det først når man "sulter"?)
3. En sidste ting er, at selvom vægten går langsomt ned, så går den ned. Problemet er at jeg har svært ved at se det på mig selv. Er der andre der har det problem? Eller kan kollegaer/venner/familie godt se at der sker noget?
Venligste hilsner herfra