Jeg glemmer også at drikke vand. Men ved ikke om der er en sammenhæng med manglende vægttab sådan fra dag til dag. Måske mere sådan noget med at en periode hvor der ikke sker noget kan det skyldes at jeg generelt drikker for lidt vand.
I det hele taget tror jeg ikke så meget på at vi altid kan finde en forklaring dagen før på et udeblevet vægttab.
Cyklus spiller ind og også hvornår du sidst var på toilet. Men uanset hvad er det jo OK at have fokus på de dårlige vaner. Det er jo så bare heldigt hvis det hænger sammen med at du bliver straffet på vægten dagen efter. Jeg synes bare nogle gange jeg har oplevet det modsatte. At jeg var bange for at gå på vægten fordi jeg netop vidste at jeg havde spist noget som ikke var godt og så belønnede vægten mig. Så hjælper det jo ikke at tænke at det så er OK at spise.
Ved ikke om det gav mening. Men i hvert tilfælde er mit store problem pt at drikke nok... skål i vand.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Her er min personlige liste mine personlige udfordringer:
- Jeg planlægger for hård/ambitiøs træning og ender med slet ikke at komme af sted.
- Jeg er alene hjemme sidst på eftermiddagen og overfalder køkkenskabene eller slikhylderne i supermarkedet på vej hjem. Jeg har svært ved at styre mig, når jeg er alene.
- Jeg spiser kantinens lækre, hjemmebagte boller som tilbehør til min frokost. Jeg tager altid på, de dage hvor jeg spiser for meget brød, så jeg bør holde det til max et måltid dagligt.
- Jeg sider stille på min arbejdsplads hele dagen og glemmer at bruge mit hæve/sænkebord, gå en tur på trapperne eller en lille tur i frokosten
- Jeg glemmer at drikke vand (drikker i stedet for meget kaffe og får ondt i hovedet sidst på eftermiddagen).
Hvad er jeres udfordringer?