hej.
jeg følger selv (tildels) en madplan fra de danske vægtkonsulenter, hos dem skal man spise mellem 3 og 4 stk. frugt hver dag, hvor af et skal indtages om morgenen. Jeg ved slet ikke nok om ernæring til at kunne svare på dit spm. men jeg har flere gange læst/hørt at det er vigtigt at begrænse sit frugt indtag fordi det indeholder sukker, men man skal spise lidt frugt for at få vitaminer.
Det er bl.a blevet diskuteret i programmet "ha det godt" på DR 1.
#2 af mariay (slettet)
Jeg startede for nyligt et medlemsskab hos weight watchers.
Har fået en points bog med.. og som i nok ved så er det jo et program med at man må få et bestemt antal points om dagen..
Frugt og grønt er som regel med et point tal 0 og grøn farve.
Men det forstår jeg ikke.. har altid fået at vide at man ikke må spise for meget af frugt og sådan.. for det kan man tage på af...
men eftersom programmet siger det er værdi 0 - så kunne man i princippet spise alt det man vil af det.. UDEN at tage på? Er det rigtigt?
Tænkte det måske har noget at gøre med at frugt og grønt forbrænder sig selv? Kan det passe?
Håber der er nogen som har studeret det nærmere og kan fortælle mig om jeg må grovæde frugt engang imellem?
I dag har jeg spist utrolig meget frugt for at ikke bruge for mange points.. er helt vild lækkersulten.. men er ikke helt sikker på om det er "skadeligt" for vægttabet..
knus