Hej Leopard, jeg tænker at selvom du har det rigtig svært lige nu er det rigtige måske ikke en slankekur og slet ikke med kun 1200 kalorier om dagen. Har du ikke en voksen i din nærhed, der kan hjælpe dig? Eller du kan måske få lidt hjælp af din læge? Er det ikke vigtigere, at du kommer af med depressionen først?
Når det så er sagt, så er du vel egentlig ikke færdig med at vokse? Din krop har brug for masser af gode sager. Tænker her på vitaminer og mineraler - ikke chokolade;-)
Jeg ved til gengæld ikke, hvad der er passende kalorieindtag for dig. Men snak med lægen eller måske kan du gå til en diætist, som kan hjælpe dig med at vælge de rigtige ting til og fra.
Håber du kommer igennem den svære periode med skindet på næsen.
Lige en ting mere; er ca. samme højde som dig og syntes også altid jeg var fed da jeg var 16/17 år og vejede 60 kg. Men når jeg ser billeder af mig selv fra dengang, synes jeg altså at jeg så godt ud. Kvindelig med former, men uden deller.
#2 af jannepanne
Jeg har været her før, under et andet navn.
Har nu valgt at oprette mig igen - og starte en nyt liv igen.
Jeg går under navnet Leoparden, er en pige på 16 år.
Lider af svær depression, og overspisning (flere forskellige atypiske spiseforstyrrelser).
Siden jeg var helt lille har jeg været lettere overvægtig. Jeg har været det til jeg blev teenager - da tog jeg mig sammen og tabte mig 8 kg helt selv. Siden gik den helt galt. Jeg blev afhængig af det - og begyndte at sulte mig selv. Under dette forløb blev mine forældre også skilt - og der startede min depression.
Jeg tog alle kiloene på igen - og var igen overvægtig. Jeg isolerede mig selv, lagde på sengen dagen lang og orkede intet. Da jeg fyldte 15, slankede jeg mig atter igen. På en stabil vægt (dvs. 56-57 kg)
Nu er den svære depression over mig. Har haft utrolig voldsomme overspisnings perioder. I over 2 uger har jeg haft et kalorieindtag på omkring 3000+ hver dag.
Det har selvfølgelig resulteret i at jeg har taget utrolig meget på i relativ meget kort tid!
Jeg får tit panikanfald når jeg ser mig selv i spejlet. Er simpelthen chokeret over at se sådan her ud, og det gør mig endnu mere desperat og deprimeret. Og så spiser jeg endnu mere for at lindre smerten, for så at få det endnu værre med mig selv og få skyldfølelse og tager mere og mere på.
Nu er det ved at blive for meget - jeg kan ikke mere.
Derfor vil jeg kæmpe - kæmpe for mit liv.
Før jeg kan komme helt ud af min depression må jeg tage god hånd om mig selv - jeg bliver nød til at ændre mit liv.
Har derfor besluttet mig for at gøre en indsats, sætte et mål og nå det! For mig, for mit helbred, for mit selvværd og for at komme ud af min rædsomme sygdom.
Jeg håber ikke at jeg kommer til at møde nogle tabu-mennesker herinde. Jeg kunne ikke forestille mig at der ville være noget herinde - det er også derfor jeg vælger at udfordre mig selv og få støtte fra andre ligesindede på nettet.
Håber virkelig på at finde nogle kammerater herinde.
Har brug for støtte og motivation - så hvis du vil lære mig bedre at kende, så skriv endelig! Det ville hjælpe mig så meget!
------------
Nu kommer jeg til det deciderede:
Jeg vil have et begrænset kalorie indtag (evt. 1200kcal om dagen) + motion hver dag. Højst sansynligt i form af cykling (evt. 30-45 min hver dag) som minimum. Det er utrolig hårdt at tage sig sammen når man har en depression. Derfor vil jeg ikke sætte kravene alt for højt oppe, så jeg oplever flere nederlag.
Det her er min chance for at opnå et godt resultat og styrke min selvtillid.
Føler mig egentlig meget håbløs lige nu. Har spist som et svin i aften - så meget at jeg nu har meget ondt i maven. Og kan ikke rigtig se nogen udvej. Græder mig sikkert i søvn i dag - da jeg skammer mig og væmmes mig over mig selv og min tilstand.
Men nu vil jeg virkelig slutte, håber i vil hjælpe mig og jeg håber det her indlæg vil give mig det ultimative kickstart.
Ønsk mig held og lykke.
Knus Leoparden.