Tja - jeg fik en lignende pille på recept fra min læge for et par år siden, selvom det vel højest drejede sig om en 5-10 kg...
Men jeg droppede dem, fordi man skulle simpelt hen sidde på toilettet, hvis man spiste for meget fedt! Det var rigtig KLAMT! Og ikke særlig opmuntrende!
Jeg kender så ikke noget til de "nye" piller.
Susan
#2 af bruger slettet
Jeg så i tv'et igår noget om en ny slankepille som netop er kommet på markedet i Danmark i håndkøb, receptfrit. Min første tanke var; "det er sikkert en gang humbuk", men jeg har også læst om den i avisen her i dag. Der står at den simpelthen forhindrer en mængde af fedtet i kosten i at blive optaget i kroppen...Det lyder jo som en enorm genvej til vægttab. Man føler sig lidt snydt på en måde, når man har gået og tabt sig på naturlig vis og denne pille så dukker op til alle de dovne xD
Jeg ved ikke om jeg kunne finde på at prøve den hvis jeg havde brug for at tabe mig (har ikke undersøgt pris, eventuelle bivirkninger osv), jeg tror ligesom metroexpress at folk vil misbruge den til at realisere utopiske og urealistiske drømme om at være tyndere end sundhedsstyrelsen anbefaler og pillen vil sikkert være til fare for unge pigers helbred hvis den falder i de forkertes hænder.
Nogen vil måske også tro at pillen gør dem sund, så de bare kan æde løs af alt det usunde, så længe de propper sig med piller?
Hvad synes I? Ville I ikke finde på at prøve denne pille? Tror I at den virker eller vil den være til skade for samfundet?