Jeg vil nok råde dig til at handle i butikker som Netto, Fakta og Aldi. Hold dig fra Superbrugsen, Superbest og Irma. De har dog også et discountmærke, Superbest har deres egne produkter som de kalder best-discount og de har fx. grøntsagsblandinger til 10kr. og rugbrød til 5kr. Superbrugsen har også et discountmærke de kalder "ekstra", hvor man fx. kan købe en pose blandet frugt til en tyver.
Det er faktisk ret godt for ens vægttab, ikke at have særlig mange penge, for så har man ikke råd til slik som jo er temmelig dyrt de fleste steder.
Hvidkål er billigt og de tager ret lang tid at bruge et helt hvidkålshoved. Man kan hurtigt lave en god salat, suppe, wokret, cole slaw eller andet ud af det.
Det kan man lave enorme portioner af og sætte på køl, så det holder i mange dage.
Det kan du også gøre med gulerødder og den slags. Det kan være svært at finde billige sunde produkter som fuldkornspasta, det er helt vildt dyrt.
Færdigretter er stærkt undervurderet! Mange tænker umiddelbart at man bliver tyk af færdigretter, men hvisman vælger de rette, indeholder de sjældent mere end højst 500kcal. Bare sørg for at kigge på æsken. Så kan man hurtigt få et billigt, rimelig sundt måltid. Prøv fx. Findus færdigretter eller Dafgård.
#2 af bruger slettet
Nu er der ikke så længe før jeg flyver fra reden.
Jeg skal finde mit eget sted - og skal derfor leve af S.u. og evt. fritidsjob.
Det betyder frihed og at kunne præge sit liv som man vil, det betyder udordringer og selvudvikling..
men er sikker på det ikke bliver nemt :-)
Jeg er specielt bekymret for min ernæring. Jeg vil gerne leve sundt, og er stadig på "slankekur".. vil smide 3-5 kg. Men det vigtigste er:
- jeg spiser sundt
- jeg spiser så jeg er oplagt og glad (for at have overskud til skole, lektier osv.)
- og jeg kan leve sundt, godt og lykkeligt UDEN at bekymre sig om jeg har RÅD!
Har i forslag til hvordan man får det til at køre rundt?
Hvad skal man købe for at kunne leve sundt?
Har i tips til hvordan man får tid og overskud?
Og hvad med når man er på farten? ELLER er alt for træt til at lave mad?
Alm råd og tips om evt. opskrifter, madlavning, madvarer, supermarkeder, indkøbslister, budgetter, nedfrysning af store portioner osv modtages meget gerne!!!!