Maurits. Du ligger lige midt i BMI - feltet og er altså helt normalvægtig. Hvorfor vil du af med flere kg? Hvis du alligevel vil det, så omprogrammer din hjerne til noget, der hedder KARAKTERSTYRKE og læg ruten i supermarkedet om, så dine hænder ikke uforvarende kommer til at lægge slik i kurven. Måske skulle du lægge dine indkøb et sted, hvor de har fjernet sukkervarerne fra kasseområdet.
Du kunne også tænke på, hvad du spiser hvornår - om dit blodsukker svinger meget, og gå ALDRIG ud at handle, når du er sulten.
#2 af bruger slettet
Har ikke på nogen måde proklameret overfor min omgangskreds, at jeg forsøger at smide et par svære 4-5 kilo, der i nogens øjne ikke er der (172, 66-67 kg), så der er slet ikke pres på, MEN det falder mig utrolig let at sige nej, når der tilbydes ekstra unødvendige kalorier.
TILGENGÆLD har jeg de sidste to-tre dage ikke kunnet sige nej til mine egne impulser (gå i tanken efter slik, købe slik under indkøbsture) - og det irriterer mig!
Kender nogen det, eller er det omvendt for jer? At det er sammen med andre i faldet i vandet? Og hvad tror I er ligger bag..?
For mit vedkommende så hjælper det måske at det er noget der bydes og derfor skal jeg bevidst tage stilling til det. Når jeg handler på mine impulser sker det så pisse automatisk, jeg bliver sur på mig selv. Fx køber jeg aldrig chips eller kage, den impuls er ikke lagret i min hjerne, tilgengæld når jeg går forbi slik-hylder, er det som om min hjerne bare er programmeret til at tage fra?! Det er så mærkeligt!
Nå det blev en lang smøre.