Jeg mener at kunne huske at man siger, at en gennemsnitskvinde vægtvedligeholder ved 2000 kalorier i døgnet. Når jeg får 2000 kalorier i døgnet så holder jeg min vægt. Og jeg dyrker aldrig motion. Så med dit aktivitetsniveau kan du sagtens fortsætte med de 2000 kalorier i døgnet.
Husk at din krop er en maskine der ikke skal slides op, og det bliver den hvis den ikke får nok indenbords. Mangler den næring tager den det fra dine indre organer, som så bliver slidt op.
#2 af bruger slettet
Jeg træner 5 - 6 gange om ugen; primært dans - hurtigt dans som funk og hip hop. Og en enkel dag et par timers salsa, der ikke kræver samme udholdenhed, men stadigvæk giver sved på panden.
Mit spørgsmål er nu: Jeg er sulten konstant. Jeg ved ikke om det er fordi min forbrænding er højere end jeg tror eller det er fordi min grænse er nået for vægttabet, og min krop skriger på mad??? Jeg er ca. en 34/36 i tøj, så er ret lille. På trods af jeg aldrig spiser mad, der ikke har nogen mæthedsværdi, er jeg virkelig sulten, hvis jeg ikke får 2000 kcal om dagen. De 2000 kcal om dagen er også det jeg tror jeg skal have for at vedligeholde vægttabet. Det er i hvert fald det jeg håber, for vil ikke tage på, men vil værre være sulten konstant.
Når jeg ser JEres kostplaner bliver jeg helt fortvivlet / forpustet, for med så lidt mad som I spiser, ville jeg aldrig blive mæt. Og angsten ligger self i , om jeg bliver tyk igen... Kan ikke huske, hvordan jeg tidligere har spist, fordi det er så lang tid siden.
Noget andet er om der er nogen der ved hvor meget protein man ca. skal have med mit idrætsniveau ( ca. 5 gange om ugen; flere gange af flere timer) ? Og i stedet for at sige det i gram så hvad det fx. kan være i madvarer på en dag? Mistænker nemlig også det som havende indflydelse på min sult. Håber på svar :-)