Hej. Hvis jeg skulle råde dig til noget var det at indtage meget mere grøntsager end du får nu. Grøntsager fylder ikke ret meget i kostregnskabet men din krop skal forbrænde en hel del i forhold til kcal.indtaget. Vælg f.eks. de grøntsager som har et kalorieindhold på under 100 i forhold til 100 g vægt. Der er visse grøntsagstyper som du skal holde lidt igen med pga deres stivelsesindhold. Nogle af dem er feks. kartofler, porre, ærter, majs ... og nogle stykker mere. Gulerødder er sunde, men hvis du spiser for mange over for lang tid kan det godt bremse dit vægttab pga det naturlige "sukker/stivelse" som de indeholder. Der er et link her på en af forumsiderne omkring effektive madvarer.
Hvis du har været på kur over et stykke tid og har skruet din fødeindtagelse så meget ned, så kan du være havnet i en situation hvor din krop tror der er hungersnød og derfor selv nedsætter stofskiftet for at skåne sig selv.
Det er kun et bud herfra - håber der er flere der byder ind.
Udover det må du nok væbne dig med tålmodighed - de sidste kilo hvor man kan se målstregen plejer som oftest at være de sejeste, siges der.
#2 af Ulla B (slettet)
For at give et billede af min hverdag kunne en dag se sådan ud:
Morgenmad: 1 stk. rugbrød, 1 æg, 1 banan
Formiddag: 1 æble
Frokost: 1 stk. rugbrød m. 1 skive fedtfattig pålæg, 1 grovbolle.
Eftermiddag: 1 æble
Aftensmad: 150gkalkunfilet med ca. 250g grøntsagsblanding.
Jeg drikker udelukkende vand.
og hver dag løber jeg i mindst tyve minutter.
Hvad gør jeg galt? Hvorfor sker der ingenting?