Håber da du har nogen omkring dig der støtter dig i vægttabet når nu ikke det lyder som om din mand er helt med på det. For det er sgu svært at stå med det hele selv.Men ellers er der jo os herinde på madital - vi ved i hvert fald hvad det vil sige at slås med kiloerne!
Omkring dit job - jeg vil forslå dig at spise din aftensmad så tæt på tidspunktet hvor du skal afsted på job - den måde skulle mætheden holde sig længere. Jo mere mæt man er af de sunde ting, jo mindre har man lyst til de usunde ting. Jeg ville også pakke en gottepose med sunde ting som du kan guffe mens de andre sidder med deres usunde ting. En pose med f.eks. et par skrællede gulerødder, vindruer, æble - ja hvad du nu kan lide af sunde ting. Det kunne faktisk også godt tænkes at der sad nogen og tænkte det samme som dig og egentligt gerne villle noget andet end alt det usunde. Måske kunne der laves en frugtordning hvor I skiftes til at tage god frugt med.
Og husk - det er ikke altid dårligt at svømme mod strømmen. Tænk på at du faktisk gør noget aktivt for at blive sundere, gladere og føle dig bedre tilpas. Det skulle da gøre enhver stolt af sig selv - og det kan du roligt være. Tænk på det når de spydige bemærkninger falder (hvis de overhovedet gør det).
Held og lykke med det - jeg er sikker på at du nok skal klare den.
#2 af Superwoman
Jeg håber at den viljestyrke jeg har mestret herhjemme vil forsætte på jobbet, men jeg er lidt nervøs for at blive demotiveret pga af jokes om min vægt og min forhenværende hang til søde sager.
Jeg er normalt en meget viljestærk person, men jeg hr en rigtigt dum brist....-jeg vil så gerne have at folk kan lide mig.... jeg er frygteligt nervøs for at folk synes jeg er underlig eller for at føle mig udenfor.
Det er ret tåbeligt ved jeg godt for jeg er 32 år gammel og burde være kommet mig over barndommens "traumer", men lige den uvane er svær at "kicke"
Samtidig er jeg også bange for at mislykkes fordi min mand så vil sige, næste gang jeg overvejer et vægttab, at det jo nok ikke holder alligevel