Jeg er lige begyndt, men min plan er at taste min mad ind hver dag og lade være med at ærgre mig over de dage hvor kosten ikke er helt som den skal være men istedet glæde mig over de dage hvor det går godt.
Jeg har også prøvet at tabe mig før og har taget det hele og lidt til på igen, desværre, men nu har jeg besluttet mig. Det skal være slut og før man tager den beslutning med 100% tiltro på at det nok skal lykkes, så tror jeg ikke at det virker.
Du har en kæmpe belønning at se frem til, men jeg ved af erfaring at det ikke altid er nok til at man holder sig på rette vej.
Prøv at genfinde følelsen fra sidste år og tænk på hvor godt du havde det dengang vægten var lav. Tænk på hvor godt din krop havde det og genfind rusen fra da du var på forsiden af et blad. For mig gav det en vis rus/kick at folk kommenterede hvor flot jeg var blevet og det hjalp mig virkelig på vej.
Surf på nettet, find succeshistorier fra andre som har tabt sig og opskrifter på lækker slankende mad. det plejer at hjælpe på motivationen hos mig.
Jeg håber det hjalp dig lidt på vej.
MVH Buffy1
#2 af Buffy1 (slettet)
jeg har nu taget godt 20 kg på. Jeg er hamrende træt af det, og kan bare ikke finde motivationen igen. Hvad gør I? Ja jeg spørger dumt, for jeg har været gennem det én gang, - tabte mig 47 kg sidste år og røg på forsiden af Q mag, pga dette.
Nu er motivationen blevet lille og sukkertrangen stor. Det er en meget dårlig kombination !
I denne forbindelse har min kæreste givet mig en udfordring som jeg har valgt at tage op - vi skal til et vennepars bryllup d. 6/6 2009, og til denne dato skulle jeg gerne have tabt mig 20 kg. Hvis jeg har det, vil han give mig hvilken som helst kjole jeg kunne tænke mig .. Men hvis jeg ikke har nået den pågældende vægt må jeg punge ud med et Hugo jakkesæt, hvilket er knap så fedt ..
Så nu kommer jeg og beder om jeres støtte og opbakning, når hele dåsen flyder over ..
Tak for at I tog jeres tid.
Helena :-)