Foreløbig er mit mål at stoppe ved et bmi på 25, men det er noget som spejlet bestemmer. Det kan godt være at min mave ikke er forsvundet nok, det er nemlig der mit fedt sidder.
Det bliver så også under hvad jeg vejede da jeg blev gravid med mit første barn. Det kan godt være det er min ungpigevægt, men jeg tror nu ikke at jeg i en alder af 51 får min ungpigefigur tilbage, men jeg kan så blive en velholdt 51 årig.
Det kan godt være du synes du har fede lår, men set i forhold til hvordan de var for 18-20 kilos siden, så er de vel også svundet ind.
Jeg tror det handler om hvordan vi har det med os selv.
Altså det er ingen plage at læse om at du skal giftes i september og at det er det der holder dig igang.
#2 af Kirsten P (slettet)
Min vægt er i dag 78,4. Jeg vil gerne ned på 75 inden brylluppet (13. september - hvis nogle skulle være i tvivl - sorry at plage jer med det, men den dato er en stor del af min kur og motivation). Men hvad så efter det. Jeg tænker nok lidt at jeg faktisk gerne vil tabe mere, men jeg kan også høre at flere og flere er begyndt at spørge hvornår stopper du så og så skal du vel ikke tabe mere. Hmmmm - jamen jeg har stadig nogle fede lår, som jeg gerne vil af med.
Ved 77,5 når jeg først lige ned i normal BMI området. Så det kan vel ikke være så slemt gerne at ville lidt længere ned.
Min umiddelbare tanke er at jeg skal ned på 70, men jeg vil nok sætte mine mål lidt anderledes efter brylluppet - indtil da er det bare så meget som muligt ;-) Men efter det tror jeg at jeg vil sætte lidt mindre mål. Lidt en lang overgangsfase til vedligehold, hvor jeg så fortsat vil tabe hvad der nu lige mangler inden jeg helt er ovre på vedligehold.
Jeg har haft nogle sjove tanker omkring vægt i dag. Jeg kan huske at jeg i en alder af 22 lige inden jeg blev gravid med min første vejede 76 og se lige hvor tæt jeg er på den ung pige vægt igen - det er da fantastisk. Inden kuren stopper ligger jeg UNDER !
Nå det blev en lidt lang historie - tak til alle der læste med så langt.
Hvad bruger I som rettesnor for hvornår vægttabet skal stoppe ? Egentlig havde jeg tænkt at det mest skulle være spejlet, der skulle afgøre det. Er der andre ideer ?