Prøv at se det lidt anderledes - hvis folk ikke kan forholde sig til at du vil tabe dig kan du i stedet forsøge dig med at forklare at du ikke længere spiser kage eller kun spiser et enkelt stykke alt efter hvad du vil - og at det er et led i din sundere livsstil. Det behøver ikke være en sund livsstil for at tabe dig men en sund livsstil for at opnå større energi og mere overskud. Eller bare generel sundhed og helbred. Det må der da være forståelse for og så kommer fokus væk fra vægttabet som så bare bliver en bonus ved din sunde livsstil.
Ud over det så er jeg blevet god til ikke at spise af pligt. Jeg laver tit en aftale med mig selv om at tage et lille stykke af kagen, men så nægter jeg også at føle mig forpligtet til at spise mere. Jeg er også blevet meget bedre i løbet af min kur til ikke bare at spise fordi det er der. Altså en rest af et stykke kage, som datteren levner. Det ville jeg tidligere ha spist, for det var jo synd at smide det ud. Men NEJ gu er det ej synd at smide det ud. Hvis jeg spiser det bliver jeg jo bare fed af det. Så er det sgu bedre at fodre skraldespanden.
Håber du kan bruge det her til noget.
Men Ihhh hvor man kender det. Kom nu - sikke noget pjat - det feder først i morgen osv. Men et eller andet sted må det jo være fra folk, som er lidt misundelige og ville ha det bedst hvis man faldt i. Så ved du hvad - lad være med at lade dem vinde den. :-)
Held og lykke.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Jeg hører nok til dem der i manges øjne ikke behøver tabe mig (BMI 22,6), men for at have det rigtig godt med mig selv vil jeg gerne tabe den lille badering med tilhørende håndtag, der sidder på midten (5 kg), men nu kommer problemet. Der er bare ingen opbakning at hente de fleste steder - man får bare at vide at man da ikke behøver tabe sig og da nemt kan klemme en kage mere ned... og det er altså ikke nemt at være standhaftig når man bliver spurgt 5. gang og får at vide at de er købt specielt fordi man kom.
Kender I det? Hvad gør man? Den overkogte spaghetti jeg har som rygrad falder i gang på gang...