Det er nemlig fuldstændig rigtigt!!
Det er hele vores tænkemåde der skal ændres, og det tager altså lidt tid måske, men belønner sig i sidste ende.
Mit mål er også at blive sund og stærk :) (og hvis jeg kommer til at se godt ud i forløbet, gør dte heller ikke noget!)
#2 af HelleC74 (slettet)
De kloge hoveder siger jo også, at de fleste som er på en reel slanke-kur - tager kiloene+ekstra på bagefter. Desuden tror jeg også, at det er usundt at være for fokuseret på badevægten, jeg mener ikke, at det giver et ærligt og reelt billede af ens kropsituation, især ikke, hvis man vejer sig for tit. Selvfølgelig kan vægten give en et fingerpeg i ny og næ, men jeg mener at hvis man er opmærksom på hver 100 g, man vejer ellet tager på, så skaber det simpelt hen unødig stress.
Hvis vi vil ændre usund livsstil til sund, så tror jeg, at vi må ændre vores måder at tænke og handle på. Det nytter ikke noget, at vi propper hovedet med is eller overspiser ved festlige lejligheder - ikke, at vi IKKE må smage eller spise noget, men simpelt hen tage de sundeste valg og så også spise mindre. Og selvom vi ikke tager på af den gang store portion fløde-is, jamen - så har vi ikke ændret vores måde at tænke og handle på - og sandsynligheden for at det ikke er en enkelt svale - er efter min mening, ret så stor. For mig handler det ikke om at tro, at jeg kan snyde - hverken vægten eller sundheden.
Men nu er jeg sulten og vil til at have noget morgenmad....
God weekend til alle -
Susan