Jeg kan slet ikke genkende det med at slankemad er kedeligt. Jeg synes jeg får nogle ganske fantastiske festmåltider. Men jeg er så også typen der ELSKER kogte grøntsager.
Men lad mig da prøve om jeg kan komme med lidt ideer alligevel.
Hvad med ovnbagte rodfrugter: kartoffel, rødbede, pastinak, persillerod, sellleri, gulerod ... Skær grøntsagerne i passende stykker - put dem i en pose hæld en tsk olie over og ryst det godt. Bred dem ud på bagepapir eller i et fad og bag dem i ovnen. Bagetiden afhænger af størrelsen. Det er fantastisk som tilbehør. Jeg krydrer mine med salt og dild.
Men det er jo ikke noget man lige tager med i madpakken. I en grovbolle ville jeg bruge en eller flere af følgende: salat, avocado (det bruger jeg tit i stedet for smør eller dressing), pesto, kogte gulerødder, tomat hvis man er til det, agurk. Og så noget godt kyllingekød eller andet kød.
Når du er træt af de kogte grøntsager til aftensmaden, så prøv også her med pesto. Det er lige et godt pift.
Håber du kan bruge det selvom der måske ikke er så meget revolutionerende i de ideer.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Jeg søger nogle gode ideer til hvordan jeg kan gøre den "kedelig" slankemad mere interesant. Jeg er træt af kun at få kogte grønsager og et tørt stykke kyllingekød som er tørstegt på panden til aftensmad.
Og har ingen ideer til hvad jeg kan tage med på arbejdet både som mellemmad og frokost..
jeg håber virkelig der er nogen herinde som kan hjælpe mig med nogle ideer for er virkelig kørt træt i den sunde men også meget kedelige mad..
jeg spiser ikke rugbrød men har ikke noget imod grovboller, ved bare ikke hvordan jeg kan gøre dem spændende og gøre at jeg bliver mæt samtidig med at jeg gerne skulle tabe de sidste 6 kg som stadig sidder rigtig godt fast desværre, måske fordi jeg fristes nemmere lige for tiden fordi jeg synes min egne forslag er temmelige ideforladte
jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig med ideer...