Ja jeg er jo en af dem der har nået mit mål, men så har sat mig et nyt...
Jeg har som sådan ikke et problem med at holde vægten (jo når der står chokolade foran mig i min butik), jeg har altid spist sund (tager dog på i graviditeterne) så det handler vel bare om at spise sund og kun snask i weekenderne - i grove træk...
held og lykke med de sidste par kg..
#2 af fabiola4 (slettet)
At tabe sig er jo forholdsvist nemt. Der er et mål og en deadline, man arbejder på et projekt og en belønning. Men at holde et vægttab er sværere for der er ikke noget mål (bortset fra status quo), projektet er ovre og hvad skal man egentligt belønnes for?
Jeg er jo selv i slutningen af min kur - mangler omkring 4 kilo. Og nu er jeg så småt begyndt for alvor at bekymre mig for hvordan jeg så holder vægttabet. Ville et specielt forum til "Vedligeholdelse af vægttab" eller "Efter kuren" eller sådan noget være en idé? Så dem der er ovre kuren - og måske endda over kalorietæller-delen - har et sted at mødes specifikt til dem? Eller er det bare ikke en del af dette site (som jo hedder "mad i tal").
Og hvad skulle vi egentligt diskutere? Ville sådan et forum blive brugt?
Jeg regner med at fortsætte herinde i et godt stykke tid efter mit mål så jeg er kommet ind i en hverdag der passer rent kaloriemæssigt. Men jeg kunne rigtig godt bruge gode råd fra erfarne folk som har oplevet at skulle holde en vægt efter kuren (uanset om det lykkedes eller ej).
Nogle gode råd? Råd om hvad man bør gøre og ikke bør gøre? Advarsler om faldgrupper?