Først og fremmest spiser jeg mindre. Og så spiser jeg meget fedtfattigt og meget groft. (Du kan jo se, hvad den står på i min dagbog...)
Jeg vejer alting af og regner på, hvor meget, jeg må få, så jeg er helt sikker på hver dag at ligge under de mål, jeg har sat mig herinde.
Og det er såmænd hvad min kur består af - ud over at jeg prøver at motionere noget mere, men der har jeg et par skader, der ofte sætter begrænsninger.
Jeg har nok 25-30 kg der skal væk i alt, men mit første mål er 20 kg inden den 1.6. Det er ambitiøst, men som konkurrencemenneske er det det, der skal til for at motivere mig ;-)
#2 af claus (slettet)
Som novice her på sitet er jeg nysgerrig efter at vide mere om jer andre. Hvad gør I for at tabe jer - motion, kostomlægning, specifikke kure eller..?
Og I der har været her en tid - vil I ikke prale lidt med jeres flotte vægttab - store som små. Alt er vel en sejr herinde :-)
Jeg selv skal tabe et sted mellem 12-15 kg, men første mål i april er at have rundet de ti kilo. Jeg håber virkelig jeg kommer derned af. Jeg har to små børn, fuldtidsarbejde og mand, og orker ikke at gå på en vægtvogterkur eller lign. Det skal være noget der nemt implementeres i min hverdag. Jeg spiser mindre, undgår stort set brød, pasta og ris, er bevidst om mit indtag og følger de almene 'regler' for vægttab (jeg ahr prøvet det før!).
Jeg skal også i gang med motion - regner med at det bliver i et træningscenter kun med maskiner i første omgang. I løbet af denne uge håber jeg at komme i gang - hæng mig gerne op på det.
Jeg startede den 3. januar og vejer i dag 1½ kg mindre end startvægt - de første kilo og lette, det ved jeg, men derfor er det alligevel rart.
Håber I andre vil fortælle lidt om jeres kur.
Mange hilsner og pøj pøj
Rikke