Kære Iakob.
Du har et helt perfekt kostindtag, det er ikke forlidt, og der er plads til udfoldelser hvis du en dag har lyst til at spise lidt ekstra.
Du skal slet ikke være bekymret, det kan svimle lidt for os alle hvis vi rejser os for hurtigtm, du skal blot være opmærksom på at få væske nok.
DEt er super flot så langt du er kommet.
Tillykke med det.
Ellers kan du prøve at vise din mand blandt andet kostanbefalingerne fra diabetes foreningen, det er de samme kalorie mængder de anbefaler.
Håber dette kan hjælpe
KH
Ulla
#2 af Ulla Mc (slettet)
Jeg vil gerne lidt længere ned - BMI på 23 eller så - dvs -5 kilo mere. Jeg vil også gerne fortsætte som hidtil - det har jo virket.
Men min mand er blevet nervøs - min dejlige mand - han siger at jeg skal overveje at sætte farten ned. Han er bange for at det går for hurtigt. At jeg får for få kalorier dagligt og at "min krop ikke kan følge med".
Jeg har spurgt min læge ad - kan regne med svar i løbet af de næste to arbejdsdage. Men jeg er også interesseret i hvad I mener om den sag. Jeg har nemlig ikke sat mig ret meget ind i den del af en kur.
Over de sidste 4 uger har jeg i gennemsnit et indtag på 6116 kj (1461 kcal) dagligt.
Mit aktivitetsniveau er på 1,48 = 8946 kj (2136 kcal) hvilket giver et gennemsnitligt underskud på 2831 kj (676 kcal) - mest om mandagen hvor jeg går til step.
Jeg har i de 4 uger smiley i energifordeling og har kun 1% for mange mættede fedtsyrer til at have en smiley i fedtsyrefordeling.
Jeg har haft lidt problemer med at det svimler for mig, når jeg rejser mig for hurtigt, ellers har jeg det fint. Jeg er ikke sulten bortset fra lige før et måltid og ikke altid da. Jeg spiser 5-6 gange dagligt (morgenmad, frokost, eftermiddagsmad, aftensmad og "fjernsynsmad"). Mellemmåltiderne er frugt. Mit blodtryk er fin.
Jeg vil gerne høre jeres mening omkring hans bekymring. Altså - er der noget at være bekymret for?