UGENS TABER uge 36 - resultat

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

UGENS TABER uge 36 - resultat
solakka er UGENS TABER - uge 36

solakka -1,7
Alinea -1,4
emmi -1,1
tyksen -0,7
karini 1,0

4 har tabt 4,9 kg. Vi 5 i alt.

Tillykke til solakka.
Du har vundet retten til at finde på ugens udfordring - der skal udføres de dage, der ikke dyrkes motion. Et-eller-andet der tar max 15 min.

Tab og vind med samme sind - Alinea. Der pludselig fandt melodien. Jeg håber det varer ved.

Skriv til ern@mail.dk hvis der er problemer, jeg har regnet galt eller glemt noget.
1 uge7. september 2025 kl. 19:18
Ugens udfordring
Ugens udfordring er god for hjernens neuroplasticitet. Den går ud på, at man skal øve sig i, at samtidig kunne udføre forskellige med arme og ben.
1. Lav langsomt nen rytmisk store cirkler med armene. Først begge cirkler ad samme retning.
Så begge arme i modsat retning.
Skift retning for den ene armen, sådan at cirklerne er i modsat retning. Skift tilbage til samme retning.

2. "Klappe hatten" der klapper man sig på hovedet med den ene hånd samtidig som man "tegner" en cirkel på maven med den anden.
Skift retning på cirklen på maven!
Skift hændernes opgave!
Skift retning.

Disse øvelser plejede jeg at bede mine "gymnastik til hest" børn at lave når de sad på Miks ryg. Derfor kunne jeg bede dem om at svinge med underbenene samtidig som de lavede øvelserne med armene. Samme retning og så modsat.

Jeg tænker man kan bygge ud 1. og 2. med at man lyfter sine tæer op. Først begge samtidigt og derefter kun først den ene fods tå, derefter den anden fods tå.

God fornøjelse!
Hvis man aldrig har lavet tilsvarende øvelser, kan det være lidt svært i starten.
1 uge8. september 2025 kl. 08:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...