1000 kal er optimalt for mig m trang til overspisning

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
1000 kal er optimalt for mig m trang til overspisning
Jeg har prøvet i årevis at tabe mig i moderat tempo, altså bare ved at spise sundt, men uden held, idet jeg hurtigt er gået i gang med at overspise igen, fordi mine vaner ikke virkelig bliver ændret radikalt. Derfor er jeg nu på et minimum af mad, dvs. 1000 kal for mig, som er det mindste jeg kan overholde, og det går langt bedre, ingen udsving og løse ender som får det til at køre op igen. Ligesom min krop accepterer lettere at den ikke får mere, og derfor må tære af fedtet, det vil den ikke rigtigt acceptere på kalorie indtag tæt på det jeg skal bruge dvs. 1500-1800 kal.

er det kun mig som har gjort den erfaring, for her bliver vi også rådgivet til at spise mere "normalt" dvs. flere kalorier. Jeg vejer pt. 86 og skal ned på ca. 62 kg og er ca. 173 cm høj.

en anden fordel ved de 1000 er at det går stærkt nedad på vægten, hver dag jeg har holdt det, meget motiverende og jeg er ikke blevet dårlig endnu her en uge efter start.

Hvad er din erfaring med antal kalorier, som fungerer bedst for dig, og som du kan holde

Hilsen en som elsker mad, i kæmpe mængder, men sund mad ikke slik, alkohol osv.
5 år20. februar 2019 kl. 08:27
#2
For mig fungerer 1200 kcl bedst. Har haft stabilt vægttab siden start 3.1, og bedst af alt er motivationen der stadig :)
5 år20. februar 2019 kl. 21:59
#3
1200 kal lyder også fint. jeg har sat det så lavt jeg kan fordi jeg VED at jeg ind i mellem vil falde i, måske en dag om ugen og så har jeg alligevel svært ved at ødelægge hele effekten, når det er sat så lavt de andre dage, så det er lidt forebyggende. Men selv på tilbagefalds dage prøver jeg at få min motion på en halv til en hel time kondicykling og så holde mig under det jeg forbrænder i alt. Men der var heller ingen som sagde det ville være nemt at tabe sig næsten 30 kg. Det er et langt træk. Men jo hårdere jo kortere tid, heldigvis.

Men rigtigt flot, du har karakter, vilje og motivation, hvor meget har du tabt, hvis jeg må spørge?
5 år21. februar 2019 kl. 07:25
#4
Jeg har tabt 9,3 kg. siden 3. januar - og vil gerne tabe 25 kg. mere.. så har også et langt sejt træk foran mig.... men så gør jeg det ;-)
5 år23. februar 2019 kl. 23:14
#5
Wau flot klaret.

Jeg har kun tabt mellem 2,5 til 5 kg pga for mange tilbagefald, så jeg bliver ved at tabe de samme 5 kg igen og igen.

Men øvelse gør mester, så jeg bliver ved og ser hvor langt jeg kan holde det, før jeg falder i - igen.

Jeg kan godt mærke at jeg kæmper med mig selv og det er især svært, når jeg bliver stresset, for så jeg bruger mad, til at berolige mig selv..
5 år26. februar 2019 kl. 09:35
#6
Tak, jeg ved ikke helt hvad det lige er der gør, at jeg er super motiveret lige nu. Men kan mærke at det det er jeg - og at jeg ikke vælter. Jeg tager hele tiden et valg... om det jeg vil spise, er kalorierne "værd". Måske hjælper det også, at jeg bruger Endomondo, når jeg går/cykler m.v. den tæller kalorier for mig, og så kan jeg jo reelt se, hvor meget jeg skal gå før et lille stykke kage/chokolade/andet.. er væk, og om jeg virkelig synes, at det er det værd ;-).
5 år26. februar 2019 kl. 17:18
#7
Det går lidt bedre MEN det er nok kun et spørgsmål om tid, desværre
Tak for dit gode råd. Min erfaring er også at det skal holdes i meget meget kort snor det vægt og spisnings halløj, og registreres ned til hvert gram og hjemmesiden her er jo faktisk god til det, at holde styr på kalorierne.
Det går lidt bedre for mig nu, jeg har tabt 2,5 kg siden sidst jeg skrev, men jeg ved af bitter erfaring, at jeg kan tro at alt er i orden og så tilbagefald 20 min senere, så min mad djævel indeni er i hvert fald lunefuld. Ligeså snart jeg slapper det mindste af eller bliver træt eller stresset, så snyder den mig og jeg står på hovedet i skabe, og køleskabet igen. Men jeg prøver at udrydde det hele fra mit køkken osv. Men som sagt pt. ok, men jeg ved aldrig hvor længe. Håber bare det bedste og prøver at spise tit i små måltider dvs. ca. hver anden time 100-200 kal.
5 år30. marts 2019 kl. 13:28
#8
Jeg har heller ikke noget i mine skabe, som jeg ikke må spise, for hvis sukkermonsteret stikker hovedet frem, vil jeg også rode skabe igennem. Så skal jeg købe chokolade, bliver det en mini muh eller noget, som ikke vælter min livsstilsændring hvis jeg falder i. Og rettere, når jeg køber den, er det fordi, jeg må spise den! Og så sørger jeg for at komme herind og skrive - både hvad jeg spiser og i min dagbog.. har fundet ud af, at hvis jeg slækker på det, slækker jeg også på, hvad jeg spiser. Det er mit målepunkt, hvor jeg holder mig selv op på at blive konfronteret med hvad jeg spiser.
5 år30. marts 2019 kl. 22:54
#9
Hejsa.
Jeg har det også bedst med ca 1000 kcal. Jeg kan godt have chokolade eller slik i skabet, uden at gå amok på det.
Men rigtig mad er jeg vild med. En ostemad eller en frikadelle uhm.
Jeg vil købe en blender og prøve at få lavet nogle greenies.
Jeg vender tilbage når jeg har fået prøvet det :)
5 år31. marts 2019 kl. 19:48


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });