Mit bedste råd er at forsøge at benytte transporten til studiet til at få rørt sig + holde aktive pauser.. Ofte har man en del små pauser på et studie, hvor man lige kan gå udenfor og trække luft, ikke bare blive hængende i klassen men smutte lidt rundt på skolen, op og ned af et par trapper eller lign.. Så man lige får vækket kroppen og stofskiftet..
Måske have nogle lette snacks med til i løbet af dagen så man holder liv i forbrændingen..
Der er nok ikke så meget andet man kan gøre i selve skoledagen, men ellers lyder det jo til at du er rigeligt aktiv udover.. Det lyder mærkeligt at du ikke taber dig med 1300-1400kcal, for selvom dit studie er stillesiddende, så får du jo motion og du forbrænder helt sikkert en hel del mere end det.. Du skal måske bare være tålmodig.. Og så vær opmærksom på at de kalorier du får har mest mulig næring, undgå tomme kalorier især fra sukker og mættet fedt..
Prøv evt at sørge for at få nok sundt fedt, nogen gange kan et vægttab gå i stå alene fordi man ikke får nok fedt i kosten.. Det kan også være godt at fokusere på fibre og fuldkorn, der sætter skub i systemet.. Drik masser af vand.. Sørg for at træne intensivt når du træner, altså giv den gas.. Veksl mellem intervaltræning, evt HIIT-typen og nogle lange, seje træningspas med en lidt lavere(men stadig høj nok til at du bliver forpustet og får sved på panden) intensitet, der virkelig får forbrændt nogle kcal.. Det er mine bedste råd..
#2 af Wolfgirl (slettet)
Jeg er lige begyndt i skole igen efter halvandet års pause. Nu er jeg pludselig blevet i tvivl om hvor mange kalorier jeg bør indtage, for man er jo utrolig stilsiddende i løbet af dagen og om aftenen kalder sofaen jo ;-)
Jeg har tabt mine første 10 kg over de sidste måneder - men der har jeg også haft fuld fokus på motion og fornuft.
Jeg spiser ca. 1300-1400 kalorier om dagen og prøver så at træne 5 dage om ugen, så føler jeg ligger fint, men min vægt har det sidste stykke tid ikke været med mig.
Derfor vil jeg super gerne høre fra andre studerende om hvor meget i ca spiser og hvordan det ellers er med vægttab, når man går i skole? :-) Og endelig bare kom med ideer og inputs til hvordan i gør skolelivet mere udholdeligt, når man er i gang med at tabe sig!