Hej klipp.
Ja det er jo en utroligt relevant problemstilling.
Det er jo meget forskelligt hvad der motiverer folk. Og mit bud er at stort set alle herinde har de perioder du snakker om nu, hvor man kæmper med sig selv pga. manglende motivation. Man står imellem hvad man ved der er rigtigt og hvad ens krop har lyst til at man indtager.
Indtaster du dine kcal pr dag hver dag? For jeg synes i sig selv det kan være en motivation at se at man holder sit kcal indtag under det anbefalede. Har du sat dig et mål? Altså ikke nødvendigvis det endelige mål, men et delmål? Det hjælper i hvert fald mig. Hvis motivationen falder, er det som om jeg bedre kan finde dydens smalle sti, hvis jeg har et mål at se frem til. Og så er det jo i sig selv rart at se vægten falde. Har din mon stået stille lidt tid? Det kan i hvert fald få mange til at miste gejsten lidt..
Fortæl lidt mere om hvordan du plejer at motivere dig selv og hvad der er årsag til du slanker dig. Måske kan det bedre hjælpe dig (når det er skrevet ned) til at se hvorfor det egentlig lige var du gerne ville tabe dig??
Må man spørge hvad du vejer og om du har et endeligt mål?
Håber det hjalp en smule...
Hilsen Katzen (Tråd: Persolige dagbøger: Katzen er på banen igen!)
#2 af katzen (slettet)
Jeg synes det jeg kæmper utrolig meget med i min hverdag, er motivationen og at holde fast i de gode vaner.
Det er så let lige at tage et stykke slik eller en ekstra portion, for tiden synes jeg at jeg taber den indre dialogjeg har med mig selv med hensyn til mad. Føler at jeg giver mig selv lov til for meget og jeg har svært ved at sige nej til mig selv.
Det genere mig rigtig meget for jeg har allerede tabt mig 13 kg, og ville være noget så ked af at få dem på igen.
Hvad gør i andre for at holde jer på "dydens" vej? Hvad motivere jer? :)