Hej Zimbo
Det lyder så flot, det du har gjort. Bare det at gå ned til lægen for at bede om at bruge deres vægt er imponerende. Det er en hård dom din læge kom med, med det samme at springe til et operativt indgreb istedet for at spørge om du er motiveret til at lægge din kost og vaner om. Jeg kan godt se du var, og stadig er, i risikogruppen, men du har jo vist at du har viljen til at tabe dig på dine egne præmisser. Hvad siger lægen nu? Spørger han stadig om du er villig til et operativt indgreb, eller støtter han dig i din livsstilsændring?
#2 af silvercocker
Nu har jeg luret herinde i et stykke tid (har været bruger længe), men nu synes jeg lige jeg måtte ud med det.
Min kampvægt var for 6 måneder siden på... 192kg.
Sådan er det jo når man indtager 3000+ kalorier om dagen i rigtig mange år.
For et ½ år siden gik jeg på min badevægt for første gang i mange år, og den sagde "ERROR". Det er rimelig skidt når badevægten bliver overbelastet. Nå, en tur til lægen. Jeg blev vejet, og kom så ind til en konsultation. Absolut første spørgsmål: "har du overvejet en maveoperation?". Øhm, mon ikke det var en idé at spørge om slankekur først???
Men aldrig i livet om der er nogen der skal skære i mig med mindre det er virkelig nødvendigt. Fik selvfølgelig også taget blodprøver og alt det andet, men det eneste der er galt med mig, er min vægt (heldigvis, for jeg frygtede virkelig at have sukkersyge).
Nu vil jeg ikke kede jer med hvordan det er gået det sidste halve år, men motivationen har selvfølgelig både været der, forsvundet igen, kommet tilbage osv. Har da godt nok følt at det har været en kamp nogen gange, og jeg har da også spist en masse af alt det søde.
Nå, jeg besluttede mig for at gå på vægten for nogle minutter siden. Jeg er ikke blevet vejet i en evighed, for den kunne jo ikke tage mig. Stillede mig op, ventede egentlig bare på det sædvanlige "ERROR". Men der kom sgu et tal. Og det tal var 165. 27kg smidt på ½ år! Er du gal jeg er glad idag!
Så lad os se, 6½ måned til året er slut. Tror sgu jeg kan nå at smide mindst 27kg mere.