Puh..... Det var hård læsning.
Vil starte med at sige velkommen til madital.dk. Siden kan blive din bedste ven henover de næste mange måneder. Du vil finde masser af fakta om mad og kcal, og så vil du finde en masse støtte fra de andre brugere herinde.
Jeg synes du skal prøve at se sådan her på det: "jeg er blevet for tyk, men nu gør jeg noget ved det. Det hjælper ikke at bebrejde mig selv nu, for sket er sket. Hver dag hvor jeg spiser fornuftigt er et skridt i den rigtige retning!"
Du har valgt at tage sagen i egen hånd. Tillykke med din beslutning.
Pia
#2 af pila (slettet)
Skulle købe pænt tøj til nyt arbejde. Opdager så til min store rædsel, at jeg ikke er en 42-44, som forventet. Men 48! Og mig, der havde luret noget pænt tøj, kan slet ikke passe det! Måtte takke med det kedelige i plus-størrelser og det er slet ikke mig.
Hvordan skete det lige? Ved da godt, at jeg har gået med kondisæt under to gange barsel, men alligevel... Syntes faktisk at jeg havde tabt mig lidt, så tør da ikke tænke på, hvad vægten stod på for en måned siden!
Blev ærligt talt noget deprimeret over at skulle prøve det tøj. Som så sad fast under armhulerne. Og jeg ikke kunne få af. Sagde en skummel lyd, da jeg hev og sled, og måtte hoste højt for at være sikker på, at ingen hørte da tøjet gik i stykker.
Har ikke selv en vægt, men sneg mig på min mors og gys og gru! 99,4 kg!! Der er sgu da langt ned i min før-fødselsvægt på 64.
Det er ikke så meget vægten, som tøjet, der blev en øjenåbner for mig. Ved da godt, at jeg spiser temmelig meget chokolade. Og kakao med flødeskum. Og chips. Og toast. Er helt pinligt at indrømme, men jeg troede virkelig ikke, at det var så slemt.
Stod så foran spejlet i morges. Uden tøj på. Helt uden tøj på. Og har ærligt talt svært ved at forstå, at min mand har lyst til mig. Jeg ligner en stor gang blæver! Med hængevom, lår der klasker sammen og op til flere hager.
Er flov over mig selv. Men nu ser jeg alvoren i øjnene og tager fat, hvor det er mest enkelt - maden. Nogen, der vil med i klubben? Hvor man ikke "bare" skal tabe 3 kg, men måske nærmere de 35?
Knus fra hende, der græder over erkendelsen af et bmi langt over det sunde