Brændende fornemmelse

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Brændende fornemmelse
Hej alle
Lige et måske dumt spørgsmål.
Jeg er begyndt en periode hvor jeg lever stort set kun af grove grøntsager - gulerødder, rødpeber, vrøde vindruer og melon for det meste.

Jeg er dog begyndt at få en brændende fornemmelse i maven. Har lidt på fornemmelsen at det er fordi at der bliver brændt fedt af inde i maven. Men kan ikke helt forholde mig til det. Jeg er selvfølgelig i kalorie underskud, men intet som ikke kan forsvares sikkert og helt efter bogen.

Andre der har den fornemmelse i kroppen?
14 år7. februar 2011 kl. 13:20
re: Brændende fornemmelse
Hej Marie1985

Jeg tror næppe det er forbrænding af fedt du kan mærke, da dette sker i musklerne og ikke i maven.
14 år7. februar 2011 kl. 13:30
Jeg synes mere det lyder som om du har for meget mavesyre. Du kan købe noget medicin i håndkøb der nedsætter syren, så kan du hurtigt finde ud af, om det er syre der er problemet. Du kan ikke mærke fedtforbrænding.
14 år7. februar 2011 kl. 16:25
Jeg tror bestem heller ikke der er forbrændingen. For det er ikke i maven det sker!

Tilgengæld lyder det som om, du har for meget mavesyre. Og det skal man tage seriøst, for går du med det i længere tid, kan det give mavesyre.

Er de grove grønsager det eneste du får? for så er det bestem ikke sundt. du skal også have proteiner fra endten kød, bælgfrugter eller mælkeprodukter.
14 år7. februar 2011 kl. 17:32
Det er godt du spiser grøntsager men det er også vigtigt at få fuldkornsprodukter og som boeh87 skriver sørg for at få protein. For at få et varigt vægttab skal du ikke pine dig selv, men leve sundt og GODT altså du skal have dejlig mad sammensat på en sund og lækker måde og så skal det være varieret

kroppen fungere lidt som en bil hvor dine muskler forbrænder den energi du indtager og jo mere du bruger din krop, jo mere forbrænder dine muskler.

Hvis du indtager en større mængde energi end din krop bruger, lagres energien som fedt. og du tager på.

Hvis du giver din krop mindre brændstof end den bruger, begynder den at bruge at den oplagrede energi - fedtet... men hvis du ikke giver din krop protein, tager den af egne depoter - altså af dine muskler og dermed fjerner du vægten fra dine muskler, som så resultere i at der er en mindre masse til at forbrænde det fedt du har i overskud og så falder forbrændingen.

Men som de andre siger, fedtforbrændingen foregår ikke i maven - sagt på en pæn måde - fedtet man taber, forlader ikke kroppen ud gennem tarmen - musklerne bruger det simpelthen som brændstof, hvis man giver kroppen mindre brændstof end den har brug for, for at fungere.

Sørg for at spise 5-6 måltider fordelt over hele dagen.

drik rigeligt med vand 1,5 - 2 l om dagen og se så at få konsulteret din læge, hvis mave ondet fortsætter.

varme hilsner

Tanja
14 år10. februar 2011 kl. 22:06
Jeg har den samme fornemmelse og jeg er sikker på det er mavesyre, Du kan købe nogle tyggetabletter der hedder alminox på apoteket og den brændende fornemmelse forsvinder iløbet af få sek. Har du galdesten eller har haft?
14 år11. februar 2011 kl. 16:24
Jeg har i perioder haft sådan en brændende fornemmelse, særlig i perioder hvor jeg spiste mange gulerødder - op til 500g. om dagen. Jeg havde en ide om det var lidt flere kostfibre end min mave brød sig om..
Men det var også i en periode hvor jeg var stresset (og derfor spiste jeg så mange gulerødder, for jeg havde konstant trang til at spise), så måske var det stressen der i virkeligheden var problemet..
14 år28. maj 2011 kl. 22:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...