Skal smide 35 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Skal smide 35 kg
Så skal det være!
Junk food, sodavand og slik er droppet for good!
-Snyder måske en weekend eller 2 om måneden, højest..

Sætter mig nogle delmål..
Først er planen at smide de første 10 kg.

Hvis der er nogle der har nogle gode råd og idéer må I gerne sige til - Dette er min første slankekur..
14 år12. januar 2011 kl. 10:46
re: Skal smide 35 kg
Hej og velkommen til!!

Jeg glæder mig til at følge dig herinde.

Det ultimative råd er ud med de tomme kulhydrater dvs. hvidt brød, pasta, ris mm. I stedet skal du spise grove knækbrød, rugbrød, fuldkornspasta og masse af grove grøntsager.

Junk. slik og sodavand er selvfølgelig et must at tage ud af diæten. Jeg kan fortælle dig, at en pizza indeholder 2000 kcal dvs. samme mængde kcal, som en almindelige kvinde skal indtage for at holde sin nuværende vægt!! Hvis du endelige skal "synde", så lav din egen eller køb en burger (uden pommes) - den er ikke gratis på kcal forbruget - men den er et sundere alternativ og stille lysten til junk :)

Held og lykke med kostomlægningen.
Kh KathrineB
14 år12. januar 2011 kl. 11:21
Hej Jeanie - Et vægttab skulle gerne starte med en kur, der på længere sigt bliver til en livsstils ændring :-) Jeg kan kun give Katrine medhold i hendes gode råd, på den måde kombineret med motion har jeg tabt de første 20 ud af 35 kg i løbet af 4 mdr.. spis 5 - 6 måltider fordelt på 3 hovedmåltider og 2 - 3 mellemmåltider og stop med at spise inden du bliver MÆT. der går jo ikke så lang tid før man skal have det næste måltid og det holder forbrændingen oppe. spis masser af protein i form af fedtfattige kød surmælksprodukter, linser og bønner. protein feder stort set ikke, da kroppen næsten bruger mere energi på at forbrænde det end det koster på kalorie kontoen.

og så holder det blodsukkeret stabilt så man ikke får nogle pludselige op og nedture i blodsukkeret.

generelt hold dig fra sukker og hvedemel det er de værste syndere på den konto.

Men held og lykke med dit projekt, du kan nå at blive pragtfuld inden badesæssonen. smiler..

varme hilsner

Tanja med tråden

Tanja K rejsen mod det endelige mål.
14 år12. januar 2011 kl. 11:31
Hej

Jeg vil bare sige at det er flot at du er gået i gang. Det er jo når man tager det første skridt at det vil lykkedes.

Og denne side er så god til at hjælpe med at holde styr på fedtprocenter, kulhydrater og kcal.

Jeg syntes det virker som et godt mål at starte med og samtidig at give dig selv lov til at synde en gang imellem :)

Motion er også en vigtig ting, især hvis man gerne vil tabe sig meget. For at stramme huden op samtidig.

Jeg har selv tabt 48kg og denne side har hjulpet rigtig meget til at det er lykkedes!

Så jeg hepper på dig og ønsker dig held og lykke med din livsstilsændring :)
14 år12. januar 2011 kl. 18:53
Hej Jeanie og velkommen til

Mit råd er at du ikke synder en weekend eller to om måneden men en eller to dage om måneden. Og så skal du synde med omtanke. Jeg ved af personlig erfaring at en weekend hvor man ikke tænker over hvad man spiser er nok til at ødelægge hele ugens vægttab.

Når jeg synder er det medregnet i det kalorieforbrug jeg har. Dvs. at uanset om jeg spiser sundt eller usundt vil jeg ikke have at det overstiger mit daglige kalorieforbrug. Det betyder så, at mængden af det usunde er skåret drastisk ned og det er måske et stykke kage eller lidt chokolade vi snakker om. Ikke som før hvor det hele bare blev spist i store mængder.

Held og lykke
14 år13. januar 2011 kl. 07:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...