Godmorgen Mamma..
Velkommen til Madital..
Hvis ikke du allerede har fundet alle de andre tråde herinde, så start du blot fra en ende af.. Du vil hurtig sande, at der alle slags mennesker herinde, og alle problemer..
Inden længe vil du føle dig som én af familien herinde. Så skriv... skriv skriv...
Du skriver ikke for døve øre, selvom der ikke lige falder en kommentar.. Vi følger alle med...
Prøv gæstefunktionen og få dig et overblik over det med maden og motionen... Det er en helt fantastisk hjælp at holde styr på sine kalorier..
Når først du har fået "afmystificeret" forholdet til kalorier, så går det hele som en leg..
Her er rigtig dejligt at være. Man føler sig meget hurtig velkommen i det her forum...
Først og vigtigst er jo selvfølgelig at det er DIG ! der er herinde. Du gør det primært for dig. For at få et bedre heldbred, mere energi så du kan være mere for dig selv og dem du holder af...
Det vare ikke længe inden Tanja, Lovely, Knud, Kis, Sarah Nanna..og mange flere kigger forbi - og jeg er sikker på at de nok skal byde dig velkommen..
Men nu kom jeg først....
Så "Mamma" Velkommen til. Vi glæder os til at dele op og nedture med dig..
De varmeste hilsner..
"Store Michael"
Med Tråden "Sømand i knibe"
#2 af Store_Michael (slettet)
Jeg vejer 73 kg og er 158 cm høj. Jeg skal veje 53 kg, så jeg er altså ca 20 kg overvægtig.
Tror godt jeg ved, hvordan jeg skal komme af med min overvægt og har taget små tiltag i årets løb, men jeg har ikke haft lyst til, sådan RIGTIGT at tage kampen op mod kiloene.
Måske har jeg været bange for den forandring jeg står overfor, - for hvordan vil folks syn på mig vil ændre sig? Hvordan vil mine børn og min mand reagere på en lille pjevs af en mor og kone? Synes det er sådan lidt pinligt, at jeg i en alder af 35 år, vil til at være top-trænet, sexet, overskudsagtig og ikke vise verden at jeg har født 2 børn. Hvorfor er jeg ikke god nok, trind, tyk og tosset, som jeg er nu? Hvorfor skal jeg ligne alle de andre tynde madammer der ikke vil acceptere den dejlige person de er indeni, men i stedet hænge sig i, hvordan man ser ud.
... sådan nogen tanke gør jeg mig. Naturligvis er det helt knald i låget, men ikke desto mindre, er det, hvad der rør sig i mig. Og det er netop derfor, det har taget mig et år at nå frem til erkendelsen af, at det er disse spørgsmål der forhindre mig og at det er disse spørgsmål, der er grunden til at jeg IKKE allerede har tabt mig 20 kg i årets løb, - når jeg nu har brugt et helt år på at læse og tænke på vægttab og kostomlægning, nærmest konstant.
Volapyk??? Sikkert, og beklager i så fald.
Men ikke desto mindre, så har jeg mistet mit job i en sparerunde her pr. 1/1-2011 og har ikke lige umiddelbart noget andet arbejde. Tænkte jeg derfor, måske var klar til at gøre mit vægttab til mit nye arbejde og få tabt de der skide 20 kg, der irriterer mig så grusomt.
Men hvor er det irriterende at have sådan nogen dumme tanker og ikke rigtig turde tabe sig pga alle mulige fjollede ting.
Hvor svært kan det være at tabe sig, - hvis altså bare jeg tør???