Hej Tine.. du er alerede godt på vej til at gøre noget ved din vægt, ved at være kommet herind og begynde
at skrive din mad og dine mål ind..
Jeg har skrevet dette til andre men nu skriver jeg det også til dig...
Prøv at visualisere dig selv, med den krop du ønsker dig.. når følelses af at du BARE VIL opnå at have den krop er du endnu et skridt på vejen mod den... det er ikke umuligt, vi har alle en slank krop inden under det overskydende fedtlag, uanset om vi har været overvægtige fra små eller først er blevet det som voksne.
der er ikke nogen grund til at "være hende/ham den store" når man kan være slank og sund.. når du inde i dit hovede når til det punkt hvor du virkelig vil det her, så er det også lettere at eliminere alle de usunde ting fra kosten..
Når det usunde er ude kan du langsomt ændre dine kostvaner...
og evt begynde at dyrke motion, gåture ell. for at få strammet op og få yderligere gang i forbrændingen.
for mig har det virket at fjerne alt sukker, pasta, ris og kartofler fra min kost.. og erstatte det med grove grøntsager.. broccoli, gulerod, blomkål, hvidkål, kogt eller ovnbagt rødbede, bønner, ærter, linser osv
sørg for at spise fedtfattige udskæringer eller hakket kød 3-6 % både kylling, kalkun, okse, svine osv. æg, masser af fisk også de fede som laks, ørred, makrel, sild osv.
det er også god inspiration at hente ved at læse nogle af de andres tråde herinde...
min tråd hedder - minus 10 kg til den 1/1 2011
Men der er andre der er kommet længere end mig blandt andet Lovely som har tråden 60 kg juleaften
Jeg håber du finder motivationen, jeg har ihvertfald efter at have smidt 14 kg siden 7 september 2010 ikke nogen grund til at vænne tilbage til mit "gamle liv" jeg får det bedre og bedre med min krop for hver dag der går.. også selvom det indimellem føles som om det hele er gået i stå... men ved at lave en tråd herinde, kan du selv se tilbage på dit forløb og se at der sker noget hele tiden.
jeg vil også anbefale dig at måle dig med et målebånd..
på det tykkeste sted - om underarmen, overarmen, låret,lægen, hoften, brystet, bagdelen og taljen (ca 2 cm over navlehøjde) for indimellem kan vægten godt stå stille selvom kroppen omrokere pga øgning i muskelmasse og reducering af fedt.. men så kan du se resultaterne med et målebånd.
ønsker det bedste for dig.
varme hilsner
Tanja
#2 af Tanjaknoth (slettet)
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med gode råd???'
mvh. Tine