Dårlig form, overvægt og halvmarathon til juni :-0 HJÆLP

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Dårlig form, overvægt og halvmarathon til juni :-0 HJÆLP
Hej til alle jer der også kæmper mod nye mål:-)
Min vægt har været et issue (desværre ofte negativt) igennem rigtig, rigtig mange år. Jeg har nu besluttet mig for at vende det hele lidt mere på hovedet. Jeg har derfor sat mig et mål der mere drejer sig om sundhed, overskud og energi end vægttab og centimeter. På en eller anden måde er det faldet lidt mere positivt 'i hak' i mit hovede. Målet er at løbe et halvmarathon til juni 2011. Min form er virkelig dårlig (læs: megadårlig), men jeg har fundet et program hvor jeg på 30 uger kan trænes op og som samtidig er på et niveau hvor jeg kan være med.
Jeg har siden denne beslutning (i mandags....) trænet 3 gange og kan mærke at det har en positiv afsmitning på min appetit og nedsat min lyst til usunde madvarer.
I skrivende stund (og please....lad det vare ved lidt endnu...) virker det på mig mere positivt og livsbekræftende at bruge noget tid på mig selv i fitnesscenteret frem for at veje mad, tælle kalorier og tænke længselsfuldt på nogle af alle godterne fra skabet som jeg ikke må få:-( ...jeg håber at ændringer i kosten følger naturligt med da jeg ved at det er en forudsætning for at tabe mig 15 kg inden juni 2011. Er der mon andre der har forsøgt at vende tingene lidt på hpvedet i håb om at nå frem til et andet resultat?
Citat:
Forandring kan ske på 2 måder:
- ved at du begynder at handle positivt eller holder op med at handle negativt.
14 år12. november 2010 kl. 23:10
re: Dårlig form, overvægt og halvmarathon til juni :-0 HJÆLP
Dit udgangspunkt er i hvert fald fantastisk - der er ikke noget bedre end at få lov at glemme det med kalorietælling og alt det "negative" og fokusere på at gøre noget positivt for sig selv.

Hvis du planlægger at komme i form ved at løbe, kan jeg varmt anbefale Nike+ til iPod, som hjælper dig med at logge dine løbeture, så du ved præcis hvor godt det er gået i forhold til sidst, hvilke mål du har opnået, hvad du har forbrændt, hvor hurtigt og så videre. Og det er super nemt og dejlig illustrativt. Efter jeg fik det er jeg for første gang motiveret til at prøve at løbe lidt langdistance!

Held og lykke!
14 år12. november 2010 kl. 23:29
jeg besluttede at løbe marathon.
ingen tidsfrist..og overvægtig.
når men min bmi var på det tidspunkt 34,54
nu er den 26,8
jeg ved godt det er hårdt at have som mål, men så behøver jeg ikke at tænke i kg.
jeg er gået fra at løbe 0km til 4km.
14 år13. november 2010 kl. 06:21
Jeg kan altså ikke lade være med at sidde her og være en anelse småmisundelig. Det er 'en fed' idé, og jeg tager hatten af for dig og dit projekt. Når jeg alligevel bliver lidt småmisundelig, så er det fordi jeg egentlig elsker at løbe, men hader motion :o/ Løber jeg mere end 100m, så syrer mine ben til, og det er ubehageligt. M.a.o jeg er for magelig.
Ok, det er så ikke min eneste bekymring lige hvad løb angår. Mit ene knæ er ikke i mint condition, og jeg måtte for 5 år siden droppe min cykel. Siden har jeg i stedet gået rigtigt meget, hvad knæet tilsyneladende ikke har noget imod, men bilkørsel og derefter op ad trapperne til 4! Av av. Spøjst. Jeg nævner det fordi leddene alt efter arvelig belastning, kg belastning og alder kan blive udsat for overbelastning, men det er du nok allerede opmærksom på. Hvis din form er så megadårlig har du sikkert også en indsigtsfuld træner til at hjælpe dig?
@ biologi C.. Jeg har også besluttet mig for at løbe marathon... Ingen tidsfrist... Slet absolut overhovedet ikke det der ligner en tidsfrist :oD Nå, spøg tilside. Jeg er imponeret over at du med et BMI på 34½ kunne hive dig selv ud i løbeskoene. Det kan ikke have været det rene ingenting de første mange gange.
14 år13. november 2010 kl. 07:31
Sikke en dejlig dag at stå op til.....unger der er glad og veludhvilede, ben der er en lillebitte smule ømme efter gårsdagens tur på crosstraineren og ikke mindst positive og opbakkende kommentarer herinde.
Undrede mig faktisk i første omgang over at nogle kunne være småmisundelige på mine mål :-),,,,,,,er nok desværre så vant til at sætte mål jeg aldrig når (og frygter nok inderst inde at dette er endnu et :-( )....kan på den anden siden visualiserer mig selv når jeg til juni render over målstregen.....det bliver sgu fedt og så vil jeg tillade mig at føle mig SEJ.
biologi c - sejt gået.........hatten af for dig. Har du oplevet mere energi og ændrede kostvaner? Det er ret mange kilo du har tabt så noget må du have ændret på dit indtag :-)
Nanna Inie - tak for din idé...vil prøve at undersøge det på nettet.

Kan i alle have en god lørdag - vi skal til årets første julefrokost.,,,,uden børn.....så det er nok næppe i dag jeg skal regne på kalorier :-)
SKAL ud at træne i morgen....det er mit vigtigst mål for weekenden.
Ha´ det godt.
14 år13. november 2010 kl. 08:31
Det må være mig der er 'nogle'. Du må ikke misforstå mig. Min misundelse betyder ikke at jeg mis-under dig det. Jeg under dig det, og alle der kan. Jeg synes det er flot. Det går mest på ærgrelse for mit eget vedkommende fordi jeg ikke kunne :o) Jeg under dig al medvind på løbestierne.
14 år13. november 2010 kl. 09:27
Hej Briped.
Er helt med på hvad du mener :-) har ikke på nogen måde opfattet det negativt, men mere som et skulderklap i forhold til mit lidt ambitiøse mål :-)
Også held og lykke til dig - lad os alle bakke hinanden op i de kampe der venter os.
Du har sikkert fået dette råd massevis af gange, men har du prøvet vandaerobic? Det er ikke belastende for leddene på samme måde og måske det derfor kan være en motionsform for dig :-)
Ha´ en god lørdag.
14 år13. november 2010 kl. 11:15
Så er årets først julefrokost veloverstået.....der var en masse god mad - jeg forsøgt at smage, men holde lidt igen:-)
Dagen er brugt på en tur i skoven med unger og mand for at samle til juledekorationer og desværre kun 40 minutter med Wii Aktive. Orkede ikke at tage i træningscenter, men lidt er bedre end ingenting og jeg synes stadig at jeg holdte weekendens mål. Kan godt mærke at det for mig bliver weekenderne der er den helt store udfordringer med hensyn til kosten - føler heldigvis at det er i weekenden der er mest tid til at træne.
Mit mål i næste uge:
- finde alternativ hyggemad til weekenderne...vil altså ikke gå på kompromis med at hygge i weekenderne, men kan sagtens forestille mig at det kan gøres lidt sundere :-)
- holde fast i mit træningsprogram mod ½-marathon. Skal nu i gang med 2. uge:-)
14 år14. november 2010 kl. 16:05
2. uge....1/15-del af projektet er i gang.
Mandag aften, friskbrygget the, afslapning med fødderne oppe og god samvittighed over at være i gang med 2. uge....SKØNT.
Har løbet i meget lavt tempo i 15 minutter og været på kondicyklen og er lige landet hjemmet.
Mærker at det er begyndt at smitte positivt af på min kost - har ikke haft ædeflip om aftenen siden start på projektet i sidste uge og er også blevet opmærksom på at tage mindre portioner,,,,,
14 år15. november 2010 kl. 21:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...