Dit udgangspunkt er i hvert fald fantastisk - der er ikke noget bedre end at få lov at glemme det med kalorietælling og alt det "negative" og fokusere på at gøre noget positivt for sig selv.
Hvis du planlægger at komme i form ved at løbe, kan jeg varmt anbefale Nike+ til iPod, som hjælper dig med at logge dine løbeture, så du ved præcis hvor godt det er gået i forhold til sidst, hvilke mål du har opnået, hvad du har forbrændt, hvor hurtigt og så videre. Og det er super nemt og dejlig illustrativt. Efter jeg fik det er jeg for første gang motiveret til at prøve at løbe lidt langdistance!
Held og lykke!
#2 af bruger slettet
Min vægt har været et issue (desværre ofte negativt) igennem rigtig, rigtig mange år. Jeg har nu besluttet mig for at vende det hele lidt mere på hovedet. Jeg har derfor sat mig et mål der mere drejer sig om sundhed, overskud og energi end vægttab og centimeter. På en eller anden måde er det faldet lidt mere positivt 'i hak' i mit hovede. Målet er at løbe et halvmarathon til juni 2011. Min form er virkelig dårlig (læs: megadårlig), men jeg har fundet et program hvor jeg på 30 uger kan trænes op og som samtidig er på et niveau hvor jeg kan være med.
Jeg har siden denne beslutning (i mandags....) trænet 3 gange og kan mærke at det har en positiv afsmitning på min appetit og nedsat min lyst til usunde madvarer.
I skrivende stund (og please....lad det vare ved lidt endnu...) virker det på mig mere positivt og livsbekræftende at bruge noget tid på mig selv i fitnesscenteret frem for at veje mad, tælle kalorier og tænke længselsfuldt på nogle af alle godterne fra skabet som jeg ikke må få:-( ...jeg håber at ændringer i kosten følger naturligt med da jeg ved at det er en forudsætning for at tabe mig 15 kg inden juni 2011. Er der mon andre der har forsøgt at vende tingene lidt på hpvedet i håb om at nå frem til et andet resultat?
Citat:
Forandring kan ske på 2 måder:
- ved at du begynder at handle positivt eller holder op med at handle negativt.