Først og fremmest: tillykke med at du har sat dig et rimeligt mål! Mange piger (måske især mange unge piger?) tror at de skal veje meget mindre end det måske i virkeligheden er naturligt for kroppen, og jeg synes dit ideal virker fornuftigt - specielt i betragtning af at du er konkurrencerytter!
Dernæst tror jeg at du kan finde meget forståelse og opbakning fra både andre bulimikere herinde, men også overspisere - som i princippet gør hvad en bulimiker gør, bare uden at kaste op. Eller det er i hvert fald hvad jeg gør, og jeg betragter mig som overspiser. Jeg tror helt sikkert det er muligt for dig at tabe omkring 6 kilo inden jul, også på en sund måde. Siden herinde er god fordi man får nogle tal på hvad man egentlig har spist, og derfor ikke behøver at bekymre sig helt så meget om at det kommer ud af ens kontrol
Hvis jeg var dig ville jeg nok fokusere på at blive rask over det at tabe mig. Så jeg synes du skal give den gas med at give dig selv lov at spise - bare kun af de sundere ting... Det virker for mig når jeg er allermest mærkelig i hovedet og hader min krop mest. Spise masser af mad og gode (ikke vanvittige) portioner, men bare sørge for at det er den gode mad - som også mætter mere.
Og ellers bare....held og lykke!!! :)
#2 af bruger slettet
Hej allesammen.
Har kigget rundt i forummet og hvor er der dog stor inspiration! Hold da op hvor er I seje mange af jer. Jeg vil selv meget gerne tabe mig. Og jeg håber ikke I slår mig over fingrene, når jeg siger jeg er spiseforstyrret. Jeg har haft bulimi i snart 5 år og har været i behandling i Aalborg i 1 år, og i behandlingen arbejder vi meget med at jeg skal spise små portioner og ofte. Og tænke over hvad jeg spiser, så jeg ikke får det dårligt med det. Jeg har en kostplan lavet præcis til mig på 1800 kcal. For ja jeg er overvægtig. En anelse. Jeg er 17 år, 180 cm og vejer 88,5kg. Jeg har i flere år vejet mellem 70-78 kg, men det sidste år er det så steget med 10 kg. og det er forfærdeligt. At sidde og se billeder fra dengang man vejede 70 kg. og man dengang var utilfreds. Og så ser man i spejlet nu. Øv! Det er svært for stortset alle at lade de søde sager ligge, men de "spiseforstyrrede vaner og tanker" gør det endnu sværere. Men jeg vil prøve. Igen. Igen igen igen.....
Og uden opkastninger og springen over måltider osv! BASTA. Nu har jeg bestemt mig for at starte på en frisk! Jeg havde i marts vha. denne side tabt mig 7 kg. på en sund og fornuftig måde, men røg desværre i og tog det hele på igen :( Jeg bliver 18 år til næste år (maj 2011) og min store drøm er at veje 70 kg til den tid! Altså tabe mig 18 kg. Måske når jeg det ikke helt, men bare jeg har ændret mine kostvaner, og tabt mig betydeligt, og måske endda blevet rask så er jeg tilfreds! Jeg starter med at sætte mit første mål: 82 kg. inden jul! Tror I det er realistisk? Jeg dyrker ikke en hel masse sport udover at jeg er aktiv konkurrencerytter og rider 2 heste hver dag (+arbejdet ved siden af) så jeg har også en god, stærk krop. Og vil derfor heller ikke veje for lidt. Men det er jo rigtig længe siden jeg vejede 70 kg, så kan slet ikke forstille mig hvordan det vil se ud på mig idag. Men det vil jeg finde ud af!
Håber der er nogle der har lyst til at støtte mig til et sundt vægttab og kom ENDELIG med mere inspiration og evt. nogle lækre og sunde opskrifter.
Jeg vil prøve at skrive herinde hver eller hver anden dag, så I bliver opdateret og jeg selv kan kigge lidt tilbage på hvordan det er gået. Laver en status med vægt og BMI hver dag, og hver tirsdag en status med cm. Men skulle jo nødig gå glip af det mindste vægttab :P See ya!
STATUS FOR D. 9/11
Vægt: 88,5
BMI (rundet op til 89kg): 27,5
Overarm: 35 cm
Bryst: 101 cm
Talje: 83 cm
Hofte: 105 cm
Bagdel: 118 cm
Lår (lige uder balden): 72 cm
Leg: 42 cm
Så er det hele vidst med ;)