Hvor er det trist at hører.
Det er ikke let at indføre sunde vaner når kæresten ikke støtter en...
Men jeg synes nu at du skal fortsætte de sunde vaner
4 -5ooo til fastfood om mdr.. det er jo for vildt...
hvis det er dig der er vandt til at lave mad (som kæresten vil spise) kan du så ikke fortsætte med det og så lave noget tilbehør som du må spise.. det er jeg selv tvunget til herhjemme.. jeg har to børn og en mand som ikke trænger til at tabe sig så når de feks gerne vil have pasta eller ris så får jeg en ordentlig stak råkost salat til i stedet for.. man kan jo lave fedtfattige alternativer til det meste almindelige mad.. eks kødsovs til pasta.. brug 3 - 6 % kød. brug kun 1 tsk olie til at stege i. blend evt nogle gulerødder og tilsæt dem... tilføj løg hvidløg, frisk basilikum blade tomat purre og flåede tomater evt. cremefine 7% salt og pebber - så har du en lækker kødsovs som du kan spise sammen med en salat eller råkost og kæresten kan få pasta til.. frikadeller kan du lave med hakket kyllingekød - (man kan ikke smage forskel hvis ikke man ved det)du må gerne stege i lidt olie.. du kan selv få en skive rugbrød og nogle grøntsager til - han kan få sovs og kartofler hvis det er det han vil.. på den måde kan du spare dig selv for at lave to retter, men istedet lave en ret med tilbehør og samtidig få slankemad... håber kæresten er til at snakke med, for med den indstilling han har gavner han jo ikke ligefrem dig og dit helbred... de bedste ønsker fra mig til dig...
kram Tanja
#2 af Tanjaknoth (slettet)
Det giver jeg ham dog oss ret i... råkostsalat med kyllige frikadeller... havde så lavet kartofler til ham.... da der så ikke var noget af hans smag... kiggede han i køleskabet for at finde noget andet mad... men da der ikke var noget der var noget ved i køleskabet brød helvede løs...
han gad i hvertfald ikke spise græs og alt det andet jeg havde serveret de sidste par måneder... og nu havde han fået nok... så blev jeg sur og sagde han bare selv kunne lave mad... for det gør han nemlig aldrig...
så sagde han at han ville bruge 4-5000om måneden på farst food mad... fordi han ville ikke lave mad... og udover det så kunne han da oss lade være med at komme hjem... for så spiste han bare mad med hans venner...
blev sur og ked af det.. og gik i seng... og her til morgen har vi ikke sagt et ord til hinanden... :(
blev jo et eller andet sted rigtig ked af at han ikke kan leve med min nye livsstil... for syntes ellers jeg har taget rimlig med hensyn til at han ikke kan lide nogle ting... og laver da oss noget gange 2 retter en til mig og en til ham....:(
så øv øv dummme kæreste..