#2 af bruger slettet
Skub i den rigtige retning søges
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Skub i den rigtige retning søges
Du siger at du er begyndt at studere igen. Sover du nok? Det lyder måske dumt, men hvis kroppen ikke får nok søvn, bliver det endnu svære at tabe sig. Mit bedste råd er at huske søvn så du ikke stresser kroppen (det har været mit problem før) og sørg for at spise alle mellemmåltider når du er på skolen!....
14 år21. september 2010 kl. 23:39
JK91
Jeg sover mere end rigeligt, fordi jeg altid er træt.
Tror måske ikke jeg spiser nok på de rigtige tidspunkter, men er så bange for at spise for meget, så derfor er jeg god til at sulte mig selv midt på dagen og så mister jeg al min energi. Men føler ikke jeg har tid til motion, og derfor kan jeg jo hellere ikke spise særlig meget. En ond cirkel (:
Tror måske ikke jeg spiser nok på de rigtige tidspunkter, men er så bange for at spise for meget, så derfor er jeg god til at sulte mig selv midt på dagen og så mister jeg al min energi. Men føler ikke jeg har tid til motion, og derfor kan jeg jo hellere ikke spise særlig meget. En ond cirkel (:
14 år22. september 2010 kl. 06:29
bruger slettet
Prøv at lave en kostplan til dig selv, ikke nødvendigvis avanceret, men en der kræver at du spiser noget bestemt på bestemte tidspunkter, bare nogle små måltider om ikke andet. Og self kan det være svært at holde den men husk dig selv på at hvis du spiser for lidt så falder dit stofskifte og du får sværere ved at tabe dig. Husk nogle små mellemmåltider hvis du synes det virker skræmmende at spise meget på en gang. Det er i hvert fald ting der hjælper mig :-)
14 år22. september 2010 kl. 08:34
ld81 (slettet)
Har du ikke mulighed for at få noget motion til og fra skole? Jeg tænkte på at tage cyklen i stedet for bussen, eller stå af et stykke for skolen og gå det sidste stykke vej (eller måske kun hjemad) eller sådan nogle små ændringer?
14 år22. september 2010 kl. 12:18
JK91
Silverchair;
Har faktisk overvejet det samme. I dag er det indtil videre gået godt, så er aftensmaden lidt usund, men der er gode kulhydrater til at holde gang i min hjerne. Men synes det er svært at holde mig til noget, selvom jeg ved det er rigtigt.
Id81;
Ja, jeg er i sådan en heldig position at jeg bor 500 meter væk fra skolen, men så går jeg da i hvert fald frem og tilbage hver dag (:
Har faktisk overvejet det samme. I dag er det indtil videre gået godt, så er aftensmaden lidt usund, men der er gode kulhydrater til at holde gang i min hjerne. Men synes det er svært at holde mig til noget, selvom jeg ved det er rigtigt.
Id81;
Ja, jeg er i sådan en heldig position at jeg bor 500 meter væk fra skolen, men så går jeg da i hvert fald frem og tilbage hver dag (:
14 år22. september 2010 kl. 13:42
Al motivation er simpelthen forsvundet. Kan ikke spise ordentligt, har ikke overskud til motion og det hele er ligesom faldet sammen.
Jeg har på fornemmelsen, at det hele skred lidt, da jeg begyndte i skole og stresset kom tilbage. Men det vægttabet er noget jeg VIRKELIG gerne vil!
Havde virkelig brug for at komme af med al min frustration.
Alle motivationsråd eller motions- eller spiseråd modtages med kyshånd!
Tak fordi du læste med og hørte på mit brok og panik (: