Kulhydrater??

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Kulhydrater??
Jeg har besluttet mig for at komme op på hesten igen, og se at få smidt de dumme kilo, der sidder og buler.
Jeg har besluttet mig for at undgå kulhydrater i en uge eller to, og håber på det kan kickstarte vægttabet, og give mig ekstra motivation.
Egentlig har jeg aldrig været tilhænger af de forskellige slags mode kure og principper, men det er heller ikke lykkedes mig at tabe mig endnu.
Derfor vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer, med kulhydratfattig kost?
Jeg spiser meget groft grønt, magert køb og bønner og kikærter. spiser også magre mælkeprodukter som a38 og hytteost.

håber at høre nogle erfaringer
14 år19. september 2010 kl. 20:29
re: Kulhydrater??
Jeg spiser en kulhydratfattig kost - men jeg får altså nogle kulhydrater - gerne i form af bær, blommer og indimellem lidt æble. Herudover spiser jeg gerne rugbrød - fuldkorn med min. 9% kostfibre.

Jeg satser meget på proteiner i form af magert kød, fisk, rejer, æg (og æggehvider) og magre mælkeprodukter.

Endelig forsøger jeg at spise meget grønt, selvom det indimellem kan være svært at nå op på de anbefalede 600g om dagen.

Indtil videre fungerer det fint - sammen med motion. Jeg har tabt 7,5 kg siden 2. august.
14 år20. september 2010 kl. 07:42
Jeg er på kulhydratfattig kost i øjeblikket, jeg lever af 40 gram kulhydrater om dagen, med det resultat at jeg har tabt mig 5-6 kg på en uge, Hvis du vil leve på en kulhydratfattig kost er mit råd at undgå frugt og visse grøntsager da der er en del kulhydrater i det. skal jeg nævne noget af det du godt kan spise så er blomkål og broccoli ikke så slemt. og så undgår jeg ris og kartofler, brød, pasta m.m og så skal du sørge for at spise en masse mad som indeholder proteiner, for så spiser du automatisk mindre, da proteiner mætter meget mere end kulhydrater. håber det kunne hjælpe dig lidt.
14 år20. september 2010 kl. 12:09
Hvis du samtidig dyrker en vis mængde motion skal du ikke skære kulhydraterne helt væk. Jeg spiser også få kulhydrater, men de dage jeg skal træne sørger jeg altid for at få lidt ekstra kulhydrat til min frokost, ud over dem jeg får gennem grøntsager(f.eks. 2 stk. grove knækbrød). De to sykker knækbrød indeholder ca. 100 kacl., men de er givet godt ud, for når jeg så tager op og træner om eftermiddagen er jeg så fuld af energi og brændstof at jeg har overskud til at forbænde meget meget mere end de ekstra 100 kacl. "De kloge" kalder vist nok kulhydrater for kroppens brændstof, og det giver jo god mening at vi er nød til at fylde "benzin" på kroppen for at kunne yde.
14 år20. september 2010 kl. 13:39
tak for jeres svar. så er min ide ikke helt tosset.
Jeg prøver at holde mig til kød, bønner, kikærter og fx kål. Men spiser grøntsager som avokado, tomat, peber osv.
Vil prøve at holde mig fra brød, pasta ris og kartofler.
Vedrørende motion så cykler jeg ca en halv time dagligt, og går med hunden, men vil prøve at komme op på stepmaskinen et par gange om ugen
14 år20. september 2010 kl. 20:54
Husk at der også er rimeligt mange kulhydrater i ærter, majs og gulerødder.
14 år21. september 2010 kl. 03:44
ja... det er ved at gå op for mig..... men har faktisk oplevet en dejlig positiv reaktion fra min krop, efter at have været på næsten ingen kulhydrater i snart en uge. Synes det nemmere at holde det end så meget andet jeg har prøvet.
14 år22. september 2010 kl. 17:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...