Hej Liseje,
Jeg var nødt til at oprette mig som bruger for at kunne svare på dit indlæg.
Det er noget af en lussing du har fået! Der er ikke noget at sige til at du føler dig noget nedslået af pludselig at vide, at du skal leve med mere end en sygdom. Og det skal du have lov til at være ked af, MEN - forhåbentlig kan noget af det følgende hjælpe lidt på humøret:
For det første kan du få masser af hjælp ifm. din nykonstaterede diabetes, blandt samtale med diætist.
Det Metformin du får for din diabetes udover insulin, kan hjælpe med til at reducere din vægt.
Og ellers findes der et nyt alternativ til Insulin der hedder Victoza, som reducerer appetitten og derfor også hjælper med vægttab. Spørg din læge om det.
Når du taber dig (og det skal du nok hvis du er så motiveret), så hjælper det på din PCO!
Nu ved jeg ikke hvor hårdt du er ramt af din PCO, men jeg kender flere der har fået børn helt naturligt på trods af PCO!
Levertallende kan jeg desværre ikke lige sige noget til - ved du hvorfor de er forhøjede?
Med håbet op stakkels dig, selvom det er det aller sværeste lige nu. Du kan sagtens tabe dig og fortsætte din diæt. Og det vil gøre både din sukkersyge og PCO bedre!
Håber det hjalp bare en lille smule.
Mvh
#2 af bruger slettet
Jeg har fået svar på nogle af mine blodprøver. De viser, at udover min PCO har jeg nedsat leverfungtion (MEGET høje levertal) Og mit faste blodsukker viser jeg med 99% sikkerhed har type 1 sukkersyge. PCOén er jo medvirkende til min overvægt.
Så udover vi ikke selv kan få vores meget ønskede fællesbarn, har jeg pludselig også en lever der ikke fungere som den burde, og sukkersyge. Jeg er grædefærdig...
Jeg begyndte jo for 1½ uge siden at leve efter KISS-Kuren og skal nu have både insulin, og metformin :(
Jeg er virkelig knust... aner ikke hvad jeg skal stille op, ud over at leve sundt som jeg jo er begyndt på... Det lyder sikkert forkert, men jeg glæder mig til ungerne skal sove, jeg trænger til at græde ud..
Det er længe siden jeg har været så ked af det...
Jeg er stadigt super motiveret ang mit vægttab og min sundelivsstil... Jeg falder ikke i... men tårene presser sig på
Undskyld det negative/triste indlæg...
Liseje