Kunne have skrevet den tråd her selv.Er inde i en dum periode. Jeg kan ikke tage mig sammen, og bliver ved med at udskyde det. Men det er nok fordi at lige meget hvad jeg spiser, så sker der intet med min vægt, så det føles håbløs at gøre noget.. Jeg skyder det ud hele tiden, og er så træt af jeg gør det. Men kan bare ikke tage mig sammen. Lever stadig efter mine sunde grundprincipper, men det er det der kommer ind udover det der ødelægger det.
Med hensyn til BMI, tro mig, jeg fik et CHOK. den gang jeg tog mig sammen for første gang i mit liv, beregnede jeg mit BMI. Helt ærligt, jeg bildte mig selv ind man ikke kunne stole på det, for jeg var i den øverste risikogruppe, og det kunne jeg da ikke være. Jo vist havde jeg for mange kilo, men FEDME, det ville jeg ikke kalde mig selv. Når jeg ser billeder i dag er jeg ikke i tvivl om, at BMI virkelig fortæller noget. Der er få tilfælde hvor du ikke kan bruge det, men generelt så giver det et godt billede af ens vægt. Men jeg var virkelig chokeret over jeg var fed og ikke bare lidt småtyk.
Idag ligger min BMI så tæt på 25 at man skulle tro det var løgn. Har stadig svært ved at se på mig selv som den jeg er i dag. Laver tit jokes derhjemme ved kæreste om hvor tyk jeg egentlig er. For min hjerne har ikke tabt sig med endnu. Kan stadig blive helt flov hvis jeg står et bestemt sted og det var et sted jeg før ville føle mig tyk og ulækker.
Nå nu pludre jeg vist også bare, må hellere lige se hvad du spurgte om ;-)..........
Og jo, jeg har haft planen over alle plane op til flere gange den sidste måned, ikke en af dem har virket hihi!
Held og lykke, håber alle os der er gået i stå, snart kommer i gang igen!
#2 af Stronger (slettet)
Kender I det at man nogen gange føler man bare har PLANEN som man er overbevist om fungerer? Men af en eller latterlig undskyldning får man den aldrig udført?
Sådan har jeg haft det denne uge. Ligesom man siger " Jeg starter på mandag" men mandag bliver hurtigt til næste mandag osv.
Så tænkte jeg ville skrive det "offentligt" så jeg (måske) udfører selve planen denne gang. Og her kommer så min plan....
Normalt holder mange "fri" (inkl mig) i weekenderne så de gode resultater man har opnået i løbet af ugen ryger langt væk igen når man stiller sig på vægten om mandagen.
Min plan er nu at gå på den Barske Nupo fredag og lørdag, og mandag - torsdag bliver det Nupo+1 alm frokost. Fredag vil så blive min "almindelige mad dag" (uden at overdrive self) for det er den dag jeg oftest har lyst til alt det gode.
Vejer pt 80,6 kg og mit håb er så at komme ned under 79 kg fredag når jeg går på vægten.
Det var lige hvad jeg havde brug for at komme ud med lige nu. God weekend! :)
P.s. Har I prøvet at udregne jeres BMI og så blive helt chokket over hvor højt det er? Øjeblikket hvor det egentlig går op for en hvor stor man er blevet? Ligesom når man ser et foto af sig selv og kan se hvor meget man fylder i forhold til tidligere?
Udregnede mit BMI for nogle uger siden og det gik virkelig op for mig at jeg er pludselig i risikogruppen for alle mulige livsstilsygdomme. Gik nærmest i chok! Ved godt man siger at man ikke altid kan bruge BMI til noget men det kan man i dette!
Nå men det var vist alt :)