Hej Andersen2.
Jeg styrketræner selv ret meget, og for mig virker det fint at bruge både proteinpulver og kreatin efter træning. Jeg har ikke oplevet at tage på af proteinpulveret, tværtimod syntes jeg at det godt kan hjælpe en med at tabe sig, da protein jo er kendt for at give god mæthedsfornemmelse. Det er vigtigt, at du får nok protein i perioder hvor du træner meget, så du ikke mister muskelmasse. Som du sikkert ved, har dine muskler brug for protein for at restituere.
Det er dog vigtigt, at du vælger et proteinpulver som indeholder meget, meget lidt fedt. Gå for alt i verden udenom weight gainer, da det er vægtøgende, og hold dig til almindeligt valleprotein. Jeg vil anbefale dig at købe dit pulver fra enten Dymatize eller Met-RX, som er nogle gode og meget anerkendte mærker, som jeg også selv har god erfaring med. Kreatin indeholder ofte ikke særlig mange kalorier, så du skal ikke være nervøs for at tage på af det. Jeg syntes personligt at man kan mærke stor forskel på, om man "er på" kreatin eller ej - kreatinen gør dig mere uudholden. Selv bruger jeg Celmass kreatin fra BSN - jeg kører 3 uger med kreatin + 1 uges pause.
Håber du kan bruge det til noget :).
#2 af bruger slettet
Jeg er begyndt at træne en del og spise sundere for at forhåbenlig tabe en 12-15 kg..
Jeg har i forvejen en ret stor muskelmasse, men jeg er jo på ingen måde interesseret i at tabe alt for meget af den under mit fedttab..
Mit spørgsmål er om man kan bruge proteinpulver og kreatin og samtidig tabe sig? dette er på sin vis et videnskabeligt spørgsmål, men jeg er mere interesseret i at hører fra folk som har erfaringer med netop min situration? om de tabte sig, ikke tabte sig, eller måske tog på?
Håber nogen vil hjælpe :)