Spark mig bagi for fa'en

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Spark mig bagi for fa'en
Hej alle :)

Jeg har igennem lang tid brugt madital med gode resultater, men de sidste 3 måneder har jeg været faldet af på den og taget alt det på jeg havde kæmpet for at tabe.

Jeg har motivation, men langt fra nok til at kunne holde mig oprejst og være stærk og sige til mig selv og andre "Nej tak".

Jeg VIL så gerne, men har brug for lidt kampgejst.

Jeg er lige startet til zumba som jeg går til 3 x om ugen samt boksetræning 1 x ugentligt og pilates 2 x ugentlig derudover har jeg hest og rider.

Jeg er 170 høj og er desværre røget op på 81 kg - var i marts nede på 72 kg.
Det skal siges at jeg tager medicin, som overhovedet ikke hjælper på vægten, men noget må sgu kunne gøres igen.
14 år24. maj 2010 kl. 15:27
re: Spark mig bagi for fa'en
Du får lige et kæmpe los herfra :-)
Tast alt ind, mad, drikke og motion. Sæt dig et overkommeligt mål mellem 0,5 og 1 kilo om ugen. Og prøv så bare på at gøre alle smileyerne glade, så skal du nok hurtigt få has på de kilo igen.
14 år24. maj 2010 kl. 15:37
Du får lige et venligt los bagi fra mig også (o:
Du kan godt det her!
Maden skal ikke have lov at styre dit liv, eller hvor glad du føler dig. Chokoladen/kagen/slikket du ikke kan sige nej til er ikke din ven. Tving dig selv til at sige nej tak næste gang. Og mærk hvor sej du føler dig (for så sej har du god grund til at føle)

Du kan også sige noget højt når der ikke er andre og du får lyst til at synde.. Bare et eller andet der virker for dig, f.eks. "lille grimme stykke slik, tror du virkelig du kan vinde over mig i den her kamp? Det kan du ikke, og det at du ligger dér får mig kun til at ville kæmpe hårdere!"

Du dyrker hvert fald en masse motion - stærkt gået (:
14 år25. maj 2010 kl. 08:57
Jeg synes det er så flot hvor meget motion du laver og at du fortsat holder ved og gerne vil :) Det peger på at motivationen er der et sted !

For mig har det været nyttigt at tænke på hvilke følelser jeg får af at spise forskellig mad. Når jeg spiser frugt, grønt og sundt, så får jeg en god fornemmelse i maven, er ikke så tung, som ellers. Men jeg får også en tilfredshed med mig selv, at jeg tager de rigtige valg.
Hvis jeg får lyst til noget kage har jeg ofte god held med at sige fra, fordi jeg tænker på hvor utilfreds jeg vil føle mig bagefter. Jeg vil være skuffet over mig selv og have andre negative følelser.

Du kan evt. se om det er en metode, der kan virke for dig ?

Hvis du alligevel spiser noget usundt, så nyd det og glæd dig over at du bagefter kan fortsætte dine sunde madvaner :) Det nytter ikke at bebrejde sig selv hele tiden :)
14 år25. maj 2010 kl. 10:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...