Motion?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
Motion?
Hej,

Jeg har det svært med at komme igang med motion,
For jeg har ingen at gøre det med.
Det river motavitionen ned, eftersom der er ingen til at sige "kom nu" og til en af give opbakning.

At træne i fitness center er simpelthen ikke min stil,
Selvom ville gerne, hvis jeg havde det godt med det.

Hvad med jer andre?
Kan i tage jer sammen hvis i ingen har at opbakke og til at støtte hinanden i det?

Og hvis i gør det stadigvæk, så må i meget gerne give nogle råd.

Knus Christine
15 år15. april 2009 kl. 19:47
#2
re: Motion?
Jeg elsker at komme i et fitnesscenter - men det er også fordi det er MIG tid!!! Jeg tager min mp3 afspiller i ørerne med godt musik på og skruer helt op og giver den fuld gas. Jeg gider ikke snakke med nogen, kun træne igennem! Det er en vild fed følelse jeg får efter at have givet mig selv 110% i 1.
Jeg vil så også sige at 2 dage om ugen går jeg til boksning og det elsker jeg også, det er lækkert at komme i en klub med rigigt godt sammenvær.
Jeg har intet problem med at hive mig selv afsted længere, de dage jeg ikke er afsted løber jeg en tur - så jeg hver dag motionere, men det er også først her de sidste 3 ugers tid jeg har fået den dejlige følelse af at jeg bare må ud og motionere hver dag og få pulsen op. Jeg gjorde det at jeg sagde at jeg ikke gik i seng før jeg havde haft pulsen oppe i minimum 30 min. hver dag. I de første uger betød det at jeg nogle aftener løb kl 22.30 først, fordi jeg bare ikke gad afsted og ikke kunne få mig selv op af sofaen - men jeg havde lavet det til en "lov" så der var ikke noget at gøre andet end at komme afsted. Det var hårdt, meget hådt!!! Men her efter nogle uger jeg er så glad for at jeg tog det valg og "tvang" mig selv til det.
En smule af min motions erfaring - håber det kan bruges lidt.

Knus Sussi
15 år15. april 2009 kl. 20:09
#3
re: Motion?
Jeg cykler på min motionscykel hver dag, alene og går en lang tur på ca. 1 time hver dag, sammen med hunden.

Jeg har aldrig problemer med at komme igang, hunden skal jo luftes uanset hvad.

Mht til motionscyklen så står den foran TVet og dermed er der ingen undskyldninger for ikke at bruge den. Jeg sidder alligevel og ser TV, så hvorfor ikke se TV på den aktive måde. Nogle dage er det sværere at komme igang end andre, men når jeg først er kommet i gang, så forstår jeg egentlig ikke at det skulle være så svært at sætte mig op på cyklen.

Jeg synes også det er svært at komme i gang alene, men jeg har bestemt at det skal jeg.
15 år15. april 2009 kl. 20:13
#4
re: Motion?
Jeg var total-motion-freak ind til i sommers, men jeg er endelig kommet i gang igen.

Pt. styrketræner jeg hver anden dag, og derudover spinner jeg. Jeg vil i gang med at løbe igen og snart også boksetræning - som jeg ELSKER! Jeg træner i fitness-center og er glad for holdtræning, som giver stor motivation.

Jeg har været i gang med at træne i knap to uger nu og jeg kan allerede mærke fremgang og i går havde jeg mit første endorfin-kick! Det er simpelt hen narko!


Kom glad i gang!

Susan
15 år15. april 2009 kl. 20:38
#5
re: Motion?
Jeg trøster mig selv med, at hvis bare man tvinger sig selv igang de 20-30 minutter hver dag med pulsen nogenlunde oppe, så vænner kroppen sig så meget til det, at den simpelthen bliver afhængig. Og når først man er afhængig, så har jeg hørt det skulle være svært at lade være :D

Så selvom det ikke kan anbefales med ret mange ting, så kan jeg kun anbefale, at du bliver afhængig af motion :)
15 år15. april 2009 kl. 21:34
#6
re: Motion?
Ja, afhængigheden... for mig kommer den med endorfin-kick... og selvom man blvier advaret mod at blive endorfin-junkie, så ignorere jeg det lidt pt. - ligesom jeg vist heller kommer til at blive for tynd lige med det samme.

Som jeg skrev fik jeg det første endorfin-kick efter at have været startet på træningen igen og det gør bare, at jeg glæder mig til dagens spinning...


Susan
15 år16. april 2009 kl. 07:08


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });