at tælle kacl

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
at tælle kacl
Hej

Jeg har indtil nu fokuseret på at ændre mine dårlige vaner til gode og har fået styr på kosten, sukkertragen og motionen - så nu er tiden kommet til at tælle kacl ordenligt.
Jeg har lige et spørgsmål mht til det, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Hvis man nu fx skal have lasange til aftensmad hvordan taster i så det ind? og det samme med generalt samkogte retter som man ikke kan "skille" ad.
15 år15. april 2009 kl. 08:46
#2
re: at tælle kacl
Hvis det er en færdigret, kan du enten finde info på kassen eller måske på nettet og så indtaste under "ny vare" i mad menuen. Hvis det er en hjemmelavet lasagne kan du indtaste opskriften under "ny opskrift" i mad menuen, så kan du under indtastning af dagskost. Skrive 200g "lasagne som vor mor lavede den" ;-)
15 år15. april 2009 kl. 09:06
#3
re: at tælle kacl
okay super - mange tak for svaret :)
15 år15. april 2009 kl. 09:25
#4
re: at tælle kacl
Jeg har nogle opskrifter, som jeg i en eller anden grad genbruger - fx. mine weekendomeletter, som bliver varieret i indhold. Hver gang jeg laver dem, så vejer jeg, hvad jeg putter i, og så redigerer jeg den aktuelle opskrift så den passer til dem der lige nu ligger i køleskabet. Så er det let at veje og varme en om morgenen inden jeg smutter på arbejde :)

Men ja, alt foregår ved at veje og taste ind som en opskrift og så vælge hvor mange gram af det jeg spiste til måltiden under indtastningen. Vægten er blevet min god ven :D
15 år15. april 2009 kl. 21:37
#5
re: at tælle kacl
Tak for svaret :) Jeg håber også at køkkenvægten kan blive min tro følgesvend, skal bare lige vende mig til det
15 år15. april 2009 kl. 21:42
#6
re: at tælle kacl
Ja, det med at skulle veje sin mad kan godt være et problem.

Det er ikke altid man har en køkkenvægt i nærheden.

Men held og lykke med det :)

Knus Christine
15 år16. april 2009 kl. 16:22


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });